+7
-
-
Ex-communitymanager
-
1681 reacties
Het regent klachten bij de Consumentenbond: dagelijks krijgen we grote aantallen meldingen van consumenten over schimmige incassobureaus die op agressieve wijze en ten onrechte betaling eisen voor vage diensten. Deze bedrijven bellen consumenten met een verhaal over een enquête of een gewonnen prijs en proberen zo vage diensten als een kortingsabonnement of (korting op) reisjes aan te smeren. Ondanks dat de meeste consumenten niet op deze trucs ingaan, gebeurt het toch regelmatig dat incassobureaus ze toch op zeer agressieve wijze proberen te dwingen tot betaling. Meer hierover vind je
hier.
De incassobureaus waar op dit moment veel klachten over binnenkomen:
- Business Collect
- Direct Solutions
Bovenstaande incasseren voor diensten van bedrijven waar in het verleden al veel over is geklaagd bij de Consumentenbond, zoals: Shoppendoejezo, Happy Numbers, Fly Away en Hotel and Travel.
- Prevent Interland (voor Bonusfly en Tripenjoy)
- Versure Credit Management (Winteam, Happy Numbers en Always Happy)
- Pay Care (Flyaway)
- Mediation Agency (veel van de eerder genoemde diensten)
Update oktober 2018: We hebben veel klachten gekregen over Activa Finance, dat dezelfde eigenaar heeft als Direct Solutions. Zij incasseren namens Pronea (
lees het nieuwsbericht).
Ben jij ook benaderd door een malafide incassobureau? Doe aangifte! Met behulp van ons
Stappenplan kan je inschatten of je met een malafide bedrijf te maken hebt of niet.
Heb jij ook last van zo'n schimmig incassobureau? Of juist een goede tip om ze te weren? Laat het weten!
