STR Nordic

• 10 July 2022
  • 7 reacties
  • 497 Bekeken

Ik heb onaangename ervaringen met een bedrijf STR NORDIC .  Ik heb nietsvermoedend bij deze firma een tube gekocht tegen artrose maar kwam er later achter dat in de kleine lettertjes een abonnement had bij dat bedrijf " voor onbepaalde tijd " en gelijk werd via KlarnaBank 117 euro afgeschreven.

Voor de 1ste periode ik heb dat geld teruggeboekt en de Bank geblokkeerd maar krijg gelijk aanmaningen , boetes  etc.  Heb dus hier een heel slecht gevoel over 

kent iemand dit bedrijf? Heeft iemand misschien dezelfde ervaring?

Het gaat om ST Nordic en is in 2017 0f 19 al door  de mangel gehaald bij Kassa 

Ik hoop iets te horen van iemand !

7 reacties

Reputatie 5

Door  het bestellen van de tube  zit u nu ‘vast’ aan  een abonnement.

Dat is op hun website te lezen het staat namelijk in hun voorwaarden.

Opzeggen kan ook staat er maar of u dan ook het eerste termijn kan storneren ? Het product wat u gekregen heeft zult  toch moeten betalen.

U kan bij de juridische afdeling van de consumentenbond vragen wat uw rechten hierin zijn.  Zij kunnen u misschien daarin adviseren. ( u moet dan wel lid zijn )

Beetje mosterd na de maaltijd: 

Altijd voor u iets besteld bij een bedrijf wat u niet kent even googelen op recensies en ervaringen van anderen. Dat zegt natuurlijk niet alles maar geeft vaak toch een beetje een indruk.

Er is bij radar  ook nog een kort draadje maar daar word je ook niet echt wijzer van.

https://radar.avrotros.nl/forum/incasso-f36/str-nordic-zit-vast-aan-een-abbo-wie-heeft-nog-mee-t197898.html

enkele discussies op facebook https://www.facebook.com/strnordic.nl/reviews/

Soms tuin je er gewoon in voor je er erg in hebt en zo te lezen bent u echt niet de enige.

Ik heb gerede twijfels of u daar nu al aan vastzit omdat het toch een vorm van koop op afstand is die je binnen 14 dagen ongedaan moet kunnen maken maar dit soort sneaky clubjes zullen geen truc onbenut laten dus advies van de Consumentenbond of een jurist oid lijkt mij wel een vereiste.

Als je in de voorwaarden kijkt, staat er ook dat je iedere zending binnen 14 dagen op eigen kosten retour kunt doen en dat daarmee het abonnement automatisch beëindigt.
Ik denk dan, nieuwe zendingen weigeren dat scheelt retour kosten.

Als je in de voorwaarden kijkt, staat er ook dat je iedere zending binnen 14 dagen op eigen kosten retour kunt doen en dat daarmee het abonnement automatisch beëindigt.
Ik denk dan, nieuwe zendingen weigeren dat scheelt retour kosten.

En hoe bewijs je dan dat je het retour hebt gestuurd en het inderdaad niet hebt ontvangen?

Reputatie 4
Badge +3

Ben ooit eens bij zoiets ingetuind Heb een tube gehouden en mij afgemeld de rest geweigerd en teruggestuurd en verdere betalingen aan hen geblokkeerd. Een aantal dreigmails en dreigbrieven gehad. Uiteindelijk zijn ze zelf gestopt. Het moet voor hen toch ook lonend zijn om daarmee door te gaan?!

@A. Deen 
Als je een zending weigert, komt dat in de track/trace te staan.
En pakjes zonder track/trace moet de verzender bewijzen, dat je ze gekregen hebt.

Reputatie 3
Badge +4

@Dick Van Linschoten Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Reageer