Consumentenbond.nl
Vraag

T-Mobile: verlopen mobiel abonnement verplicht wijzigen?

• 22 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 348 Bekeken

Mijn 2-jarig contract voor mobiele telefonie is al sinds 4 september 2018 verlengbaar. Gezien de gunstige voorwaarden heb ik mijn abonnement ongewijzigd gelaten. Nu ben ik uiteraard al gebeld om onder nieuwe voorwaarden een contract af te sluiten, maar deze zijn voor mij niet gunstig(er) dan mijn huidige. T-Mobile heeft frequentie van acquisitie verhoogd en beweert nu dat mijn abonnement maar 24 maanden geldig was en dat de coulance van T-Mobile nu ten einde is en ik geen keuze meer heb en mijn abo alsnog MOET aanpassen. 
Is deze vriendelijk doch dwingende dreiging reeel, of word ik voor de gek gehouden zodat t-Mobile er gunstiger vanaf komt dan de consument?

5 reacties

Heb je de relevante passages van de voorwaarden en je contract al bekeken? Daar staan jullie afspraken en daar moeten partijen zich aan houden.

Simpel maakt ook gebruik van het T-Mobile netwerk. Bevalt prima en is niet duur ;)  Goed om in het achterhoofd te houden als je er met T-Mobile niet uit komt.

Reputatie 7
Badge +6

Klopt . Doordat die abonnementen met grote regelmaat veranderen , is verlengen zonder wijzigingen meestal niet mogelijk . Daardoor moeten wij ook bij elke verlenging kijken welke het beste in de buurt komt van wat we willen . Ongetwijfeld heeft T-mobile zichzelf het recht gegeven om  dat te doen. Dat ze pas na een jaar aan de bel trekken , vind ik behoorlijk coulant . 

Vroeger kreeg je altijd korting in het contract en als je dan uit contract liep dan verviel die korting maar daar zijn ze blijkbaar mee gestopt. Als ik de voorwaarden nu lees dan lijkt het mij dat ze je contract alleen kunnen beëindigen als het product dat je afneemt ook voor iedereen komt te vervallen dus niet omdat jouw contract aan z'n twee jaar zit. Dat zou bij TS het geval kunnen zijn maar ook dat is een kwestie van uitzoeken.

Badge +8

Hi @M0ni3k, weet je ondertussen al meer en hebben de reacties hier je al wat verder kunnen helpen?

Reageer