Consumentenbond.nl

Tariefverhoging Vodafone telefoonabonnement

• 17 oktober 2020
  • 1 reactie
  • 161 Bekeken

Ik was zeer verrast toen ik de factuur ontving van Vodafone. Sloot pakweg een jaar gelden een 2-jarig contract af voor een Red abonnement. Nu kreeg ik een prijsverhoging via de factuur direct doorberekend.

Het deed mij verwonderen omdat dit niet de eerste provider is waarbij ik een abonnement voor 2 jaar heb afgesloten. Elke twee jaar kies ik voor een nieuw abonnement en dat is meestal bij een andere provider. Nog nooit heb ik tussentijds een prijsverhoging voor de kiezen gekregen en wel gerelateerd aan de CBS Consumentenprijsindex van voorgaande jaar. Ik vind dat geen pas geven. Er is immers een prijsafspraak voor 2 jaar, bij contract vastgelegd. Kan dit zomaar? Klopt dit wel? Er wordt uiteraard naar da algemene Vodafone voorwaarden verwezen, document met 44 pagina's. In artikel 12 staat iets over indexatie. Voor een doorlopend abonnement voor onbepaalde tijd kan ik mij daar wat bij voorstellen. Voor een tweejarig contract absoluut niet. Afspraak is afspraak; sluit het contract immers af op basis van een vastgesteld tarief.    

1 reactie

Reputatie 3
Badge +2

Ja, dat kan en dat mag. Het staat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in de Algemene Voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan. We hebben het er hier net vrij uitgebreid over gehad: https://community.consumentenbond.nl/consument-recht-28/maandbedrag-2-jarig-contract-wordt-tussentijds-verhoogd-kan-dat-21656?postid=124124

Reageer