Vraag

Tavanti retourprocedure

• 22 September 2022
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Mijn echtgenote heeft iets besteld bij Tavanti A'dam.

Het bestelde voldeed niet aan haar wensen.

Zij heeft het toegestuurde toen per aangetekend pakketpakje opgestuurd naar China.

Na ontvangst zou het betaalde bedrag weer geretourneerd worden.

Lange tijd bleef het stil en daarom heeft zij onlangs geïnformeerd hoe het met de afhandeling stond.

Onlangs kreeg zij van Tavanti per e-mail het verzoek om het track en tracenummer uitgetypt op te geven.

Zij begrijpt niet waarom dit nodig zou moeten zijn en is bevreesd, dat dit dan misbruikt zou kunnen worden.

Mijn vraag is of zij dit per e-mail aan haar opgevraagde gegevens op dezelfde wijze kenbaar - dus uitgetypt - moet maken.

Alvast bedankt voor de hulp

Met vriendelijke groet Paul Roose 

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Mijn echtgenote heeft iets besteld bij Tavanti A'dam.

Het bestelde voldeed niet aan haar wensen. Zij heeft het toegestuurde toen per aangetekend pakketpakje opgestuurd naar China.

U heeft iets besteld in Amsterdam en stuurt het retour naar China? Waarom niet naar A’dam? Ik zou het track and tracenummer doorgeven, indien u het e-mailadres vertrouwd. Als zij weten dat het pakketje onderweg is, zullen ze uw geld vermoedelijk gaan retourneren.

Reputatie 5
Badge +5

Welkom in de wereld van dropshipping. ( meer oplichting  zo te zien)

Wordt lastig om verhaal te halen den ik.  Hun website is volgens mij al uit de lucht in ieder geval alle alarmbellen gaan hier af als ik wil kijken.

Ik ben bang dat u bent opgelicht want u zult w’s niets meer terugzien van noch uw artikel noch wat u betaald heeft.

https://nl.trustpilot.com/review/tavanti.nl

lijkt verdacht veel op https://nl.trustpilot.com/review/puckamsterdam.nl

U bent ook niet de enige zo te zien, maar zuur is het natuurlijk wel.

Reputatie 7
Badge +7

@W. van Wijngaarden ik had begrepen dat het redelijk meevalt, het duurt alleen wat langer. De mensen zijn dan nog zo aardig om de tracktrace code op te vragen bij de topicstarter zodat ze kunnen zien dat er echt iets onderweg is, en waar het nu is. De tracktrace code is ook gemaakt om naar de ontvanger te sturen, maar dat moet je zelf doen. Als je dat dan niet doet stagneert het systeem.

Nou doe je voorkomen dat iets bestellen uit China onbetrouwbaar is. Maar wat ik bij anderen zie is dat het echt prima gaat. China zal al wel veel verder zijn hierin en moeten wij er nog inkomen. Ze hebben er ook alle belang bij dat de bestelling goed afgewikkeld wordt anders krijgen ze een slechte naam en bestelt niemand meer iets uit China en ligt hun handel plat. Het lijkt erop dat de oplichter in Amsterdam zit en niet in China!

Reputatie 5
Badge +5

Jan

Ik bestel  incidenteel ook wel bij Ali expres alleen  doe je  dat dan direct bij Ali zelf en niet  via een ander kanaal. ( b.v. Tavanti in Amsterdam)

Rechtstreeks gaat in de regel prima maar je moet soms even wachten idd.

Reputatie 7
Badge +7

Ja @W. van Wijngaarden zo gebeurt dat steeds meer, dat je bestelt bij een handelaar en hij stuurt de bestelking door naar China of zo en die stuurt jou dan het product. Bij bolcom kan je ook een winkel beginnen, maar bij wie je bestelt stuurt je ook het artikel. Meestal gaat het goed, als je gaat terugsturen kunnen er problemen ontstaan. Maar dropshipping is over de hele linie dan nog niet verkeerd.

Reageer