Beantwoord

Tegoedbon kwijt, wat nu?

• 5 October 2021
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Ik heb een vraag; ik heb een tegoedbon voor een teruggebracht artikel (niet defect) gekregen van een winkelier. Het is een fysieke winkel. Ik weet dat een tegoedbon een gunst is en dat de winkelier dat niet verplicht is maar nu ben ik de tegoedbon kwijtgeraakt. Is dit een gevalletje ‘eigen schuld dikke bult’ of mag ik verwachten dat de winkelier dat ergens heeft genoteerd en mij alsnog het tegoed kan geven? Het was best een aardig bedrag namelijk. Alvast bedankt voor jullie reacties! 

icon

Beste antwoord door Isolda 6 October 2021, 10:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hangt af van de winkelier of deze ja of nee zegt lijkt me .  Dus gewoon uitleggen en vragen . Nee heb je en ja kun je misschien krijgen . Heb je de aankoopbon nog ? Zo niet ,kun je geen bankafschrift tonen als bewijs ? Of is het artikel contant betaald ? Is uiteraard geen bewijs voor het terugbrengen , maar zou theoretisch in de administratie van de winkelier te zien moeten zijn . 

Badge +5

Hi @Maria69 en welkom. Fijn dat te lezen dat met je wordt meegedacht :relaxed:  Je zou als lid ook contact kunnen opnemen met mijn collega's van het juridisch team. Zij denken graag met je mee!

ik neem even contact op, hartelijk dank

Reageer