Beantwoord

TikTok claim

• 1 September 2021
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Mijn vraag gaat over de tiktok fee die je moet betalen als jullie de rechtzaak winnen. Moet je de tiktok fee betalen voor dat je het geld krijgt of pas na dat je het geld krijgt aan de stichting die het bijna allemaal regelt of halen ze het geld eraf en geven ze je dan het bedrag zonder dat je nog iets zelf moet doen en dat zij het al hebben gedaan?

icon

Beste antwoord door Isolda 3 September 2021, 14:29

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +4

‘jullie'? Wie zijn die ‘jullie’? Als je rechtstreeks contact met de Consumentenbond op wilt nemen is dit niet het meest logische adres - dit is de community. Volgens advocaat Damiën Berkhout van TBYP (dat samen met de Consumentenbond de rechtszaak heeft aangespannen) is het aan de rechter te bepalen hoe het geld bij de slachtoffers terechtkomt. Zie https://www.nu.nl/tech/6154538/tiktok-voor-de-rechter-moet-het-bedrijf-miljarden-betalen-aan-kinderen.html

Daar staat o.a. ook dat ouders van getroffen kinderen zich waarschijnlijk kunnen melden bij “een onafhankelijke organisatie”.

PS: Waar haal je het verhaal vandaan dat je een “tiktok fee” moet betalen? Ik kan daar nergens bevestiging voor vinden. Edit: Nu snap ik waar je het over hebt - je doet mee aan de claim tegen tiktok en het gaat om de vergoeding aan Consumentenbond betaalt als de rechtszaak wordt gewonnen. Dan weet ik wel hoe het zit. Die is op basis van ‘no cure no pay’: als de rechtszaak wordt gewonnen en je uiteindelijk compensatie krijgt is er door de Consumentenbond al maximaal 25% van het door TikTok uitgekeerde bedrag van afgetrokken.

Badge +5

Hi @Younes , deze vraag kan je het beste stellen aan mijn collega's. Je vindt hun contact gegevens hier

Reputatie 4
Badge +3

Ik zie ineens de bui hangen. Moeder van 2 kinderen krijgt 3500 euro TikTok schadevergoeding. Jaar daaropvolgend geen recht op toeslagen omdat het inkomen te hoog was.

Hoe wordt dat ondervangen?

Ik zie ineens de bui hangen. Moeder van 2 kinderen krijgt 3500 euro TikTok schadevergoeding. Jaar daaropvolgend geen recht op toeslagen omdat het inkomen te hoog was.

Hoe wordt dat ondervangen?

Je weigert de schadevergoeding als je daar financieel op achteruit gaat. Bij de gedachten dat anderen daar ook nog rekening mee zouden moeten houden gaat bij mij echt het licht uit.

Reputatie 4
Badge +3

@A. Deen  we zien in Nederland gekke dingen gebeuren. Gelukkig is dit slechts een voorbeeld.

Reageer