Consumentenbond.nl

Toch bij een Chinese webshop gekocht

• 30 september 2020
  • 5 reacties
  • 338 Bekeken

Badge

ik zit nou al zolang op internet en ben er blijkbaar toch weer ingetrapt: Chinese websites; Echte klachten heb ik er nog niet over, want ik moet de artikelen nog ontvangen al duurt  het wel erg lang, dus hou ik m'n vingers gekruist. Hebben jullie ook ervaring met deze 2 sites?:

prozaisch.com 

geen enkele info over herkomst of wat dan ook.

fivaro.nl
(kantooradres op aanvraag)

groetjes,

Marja

5 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Met alle respect, maar hoe heb je er in kunnen tuinen. Dit zijn overigens dropshippers, zoek hier maar eens naar op dit forum en je krijgt al veel topics daarover te zien.

Je kunt het aan de websites al van verre zien:

• gratis verzending wereldwijd
  • zogenaamde klantenservice 7/7
  • erg onbetrouwbare ‘reviews’
  • nergens bij aangesloten, maar gebruiken dan maar logo’s van PostNL en zo.

Ze hebben geen voorraad, geen winkel, maar bestellen rechtsstreeks in China, en soms komt het na 3 weken nog aan ook...

Retouradres is inderdaad wel het toppunt, zou op formulier staan, maar na moet downloaden blijkt daar dan geen adres op te staan!

Reputatie 4
Badge +4

Hier het verhaal van de consumentenbond:

dropshipping-ongemerkt-winkelen-in-china

Badge

beste pckrullenbol,

ik schaam mij ook diep dat ik zo stom ben geweest. ik had de 2 links hier geplaatst met de bedoeling anderen ervoor te waarschuwen. ik moet nog maar afwachten of de bestelde goederen worden geleverd. Zo niet, dan beschouw ik ook dat als een (pijnlijke) les. Er komt absoluut niets goeds uit dat land!

Reputatie 3
Badge +2

beste pckrullenbol,

ik schaam mij ook diep dat ik zo stom ben geweest. ik had de 2 links hier geplaatst met de bedoeling anderen ervoor te waarschuwen. ik moet nog maar afwachten of de bestelde goederen worden geleverd. Zo niet, dan beschouw ik ook dat als een (pijnlijke) les. Er komt absoluut niets goeds uit dat land!

Je ervoor schamen is nergens voor nodig. Dit soort bedrijven floreert alleen omdat er hele volksstammen intrappen, en daar is alles op gericht. Je opmerking dat er niets goeds uit dat land komt klopt van geen kanten: bijna alles, ook zaken van goede kwaliteit, worden daar geheel of gedeeltelijk gefabriceerd. Van je telefoon tot je PC tot allerhande dagelijkse gebruiksvoorwerpen. Als je dan toch een keer wat uit China wilt hebben, kun je beter direct bij de bron zijn dan bij tussenhandelaren. Bijvoorbeeld bij Ali. Dat zijn geen oplichters, al voldoen sommige producten niet precies aan de beschrijving en ook niet aan Europese normen. Maar je kunt bij deze webshops soms achteraf betalen, als je het product in goede orde hebt ontvangen en als er een probleem ontstaat kun je een geschil openen (althans bij Ali). De grote Chinese webwinkels zijn er op zich wel op uit om een goede reputatie op te bouwen, in tegenstelling tot de dropshippers die al paddenstoelen uit de grond komen en even snel weer verdwijnen. Wel duurt het altijd lang voor producten uit China worden bezorgd en in onze pandemische tijden nog langer dan gewoonlijk. Anderzijds stel ik toch voor, “koop Europese waar, dan helpen wij elkaar”. In Europa worden de mensenrechten en het milieu beter gerespecteerd dan in China. Al is dat ook relatief - bezorgers en magazijnmedewerkers in Nederland hebben ook een hondenbaan, getuige de aflevering van de laatste Tegenlicht hierover.

Badge +1

De namen zijn voor mij genoeg om die websites niet eens te bezoeken.

Reageer