Toegang tot sportschool met QR code

• 3 November 2022
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Tot nu toe kunnen leden met behulp van een door de sportschool verstrekt pasje de sportschool betreden. Door het pasje tegen een lezer aan te houden, gaat een poortje open. Sinds kort is er ook de mogelijkheid om een QR code met je telefoon te scannen. Dat gaat vanuit een app, die de camera activeert.

Per 1 december is alleen de laatste optie optie nog mogelijk. Dit betekent dat je verplicht bent om een geschikte telefoon te hebben en je moet hem ook altijd bij je hebben. Nu is een deel van de leden meer bezig met hun telefoon dan dat ze aan het sporten zijn, maar ik gebruik mijn telefoon niet tijdens het sporten. Daarnaast ken ik een aantal leden die geen telefoon hebben of de app niet willen gebruiken of helemaal geen telefoon willen meenemen naar de sportschool. Anderen vertrouwen de informatie uitwisseling tussen de app en de uitlees applicatie niet. Wat wordt er allemaal uitgewisseld daar?

Kan de sportschool deze verplichting opleggen of moeten zij ook een alternatief bieden.

1 reactie

Ik denk dat niets ze verplicht een alternatief te bieden maar als er zoveel mensen als u schetst hun abo zullen beëindigen denk ik dat ze wel op hun voornemen terug zullen komen.

Reageer