trage afhandeling retourmelding en terugbetaling door VidaXL partner van Bol.com

• 18 May 2021
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

25 februari: Jacuzzi besteld bij VidaXL, partner van Bol.com. Levering verliep al moeizaam. Na aankomst bleek het toch niet de verwachte uitvoering te zijn en heb hem direct voor retour aangemeld.

5 maart: zou deze worden opgehaald en ik moest daar een hele dag voor thuisblijven. Geen ophaalservice gezien, ook niet na een herhaalde melding en weer een dag thuisblijven.

17 maart: uiteindelijk opgehaald door een ander bedrijf als eerder door VidaXL aangekondigd. Kreeg geen ophaalbewijs, was niet nodig volgens chauffeur.

13 april: melding dat speciale afdeling van VidaXL gaat behandelen

30 april: melding dat Bol.com van VidaXL de opdracht heeft gekregen voor terugbetaling.

10 mei: Eindelijk mijn geld terug. Geen na 3 dagen retour geld op mijn bank, pas na 10 WEKEN. Geen excuses, geen rentevergoeding, veel e-mailverkeer met vertaalde teksten door computer? 

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Rentevergoeding? Welke rente heeft u gemist dan?

al die tijd 658 euro in de min op mijn creditcardrekening

Reputatie 4
Badge +3

Maar uw creditcard betaalt u toch einde van de maand terug, zodat u geen extra kosten heeft. Het is erg duur om dit niet te doen en dit is ook niet een probleem van VidaXL of BOL.

Maandelijks wordt tot bepaald bedrag 45 euro van de creditcardrekening afgeboekt, ik los altijd extra af maar nu rekende ik erop dat het bedrag, zoals volgens de voorwaarden op de website van Bol.com en VidaXL, de terugboeking snel zou plaatsvinden.

Het probleem zit niet zozeer in gemiste rentevergoeding maar in de gehele procedure. Daar waar geschermd wordt met makkelijk retour zenden en binnen 3 tot 5 dagen geld terug, blijkt dit hier zeker niet het geval. Dit is ook geen geval op zich, er zijn meerdere gevallen bekend waarbij blijkt dat retour zenden moeilijk gemaakt wordt en dat terugbetaling lang op zich laat wachten. Wat mede storend is dat de communicatie vaak verloopt met een computer met standaard, vertaalde, antwoorden. Er ontstaat vaak verwarring, je moet meerdere keren hetzelfde antwoord geven, bv. het trackingnummer.Zie de vorige Gids van de Consumentenbond.

Reageer