Consumentenbond.nl

Tweedehands gekochte auto toont gebreken

• 24 maart 2018
  • 9 reacties
  • 477 Bekeken

Hallo,
Onlangs een auto gekocht met bouwjaar 2013 met prijs die daar bij hoort.
Bij aflevering ging het al mis, zou hem halen maar duurde lang met overschrijven zei men.
Auto nog vuil binnen en buiten, zelf maar even geholpen.

Week later ging de accu stuk, door hun heel slordig een nieuwe geplaatst.

Aantal dagen later ging een xenonlamp stuk...nieuwe gehaald maar nog steeds stuk.

Heb wel vaak overleg met hun er over gehad maar werd afgescheept met een 2e hands onderdeel.
Andere koplamp ging ook stuk.
Blijkt nu boordcomputer stuk.
Dus heft in handen genomen en naar een goede garage gegaan.
Kosten reparatie 1400,-
En dat willen ze niet betalen binnen de garantie.
Ze willen hem zelf nakijken en repareren.
Hebben niet eens aparatuur ervoor.

Denk echt de pineut te zijn.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tja, de autobranche is, net als vele andere branches overigens, een vaak schimmige handel. Zowel tussen de bekende merkdealers als tussen niet-dealers zitten goede en slechte en daar kunnen praktijken voorkomen die echt niet deugen. Uit uw verhaal meen ik op te maken dat het niet een goed bekend staand bedrijf is waar u de auto gekocht heeft. Dat is erg jammer en waarschijnlijk lastig om uw recht te halen. Indien zij bij de Bovag aangesloten zijn kunt u proberen daar verhaal te halen en vragen of zij u willen helpen. En u kunt een klacht op het Klachtenkompas van de Consumentenbond plaatsen.
Bedankt voor uw reactie.
Inderdaad geen goed bedrijf.
Zal mijn bericht ook elders plaatsen en via mijn rechtsbijstandverzekering mijn recht halen.
Als u nu terug kijkt, hebben ze u dingen beloofd die ze nu achteraf geen gestand willen doen?
Klopt....3 maanden garantie....auto niet netjes afgeleverd...accu stuk en vervangen door hun.
Nu boordcomputer stuk...hier willen ze niks van weten...ja zelf kijken of hij stuk is.
Maar staat al 2 dagen bij de Citroën dealer en deze deze problemen wel gevonden.
Als ze je drie maanden garantie op alle gebreken geven moeten ze inderdaad gewoon repareren. Hebben ze je dat zwart op wit gegeven?
Reputatie 7
Badge +6
Dit is vermoedelijk een handelaar en geen dealer van een bepaald merk. Die kopen vaak de oudere ( en slechtere ) auto's op die dealers zelf niet meer willen verkopen . Deze handelaren weten zelf meestal ook niet wat de staat van die auto's is. Als ze garantie geven , proberen ze alles om er onderuit te komen of als dat niet lukt , er zo goedkoop mogelijk mee weg te komen. Maar er zitten grote verschillen in dat soort bedrijven . Toch proberen ze wel de boel in orde te krijgen . U had het nog slechter kunnen treffen. Dat u naar een andere garage gaat , verplicht hun niet om die rekening te betalen .
Reputatie 7
Badge +4
De verkopende partij is verantwoordelijk voor de oplossing. De auto elders laten repareren en dan de rekening bij de verkoper indienen, dat begrijp dat ze daar niet akkoord mee gaan. Bovendien is het maar de vraag of die Citroën dealer wel eerlijk is. Ook bij dealers halen ze allerlei trucs uit om maar meer te verdienen, zoals bij onderhoudsbeurten reparaties en vervangen onderdelen op de nota plaatsen die helemaal niet nodig waren en ook vaak niet uitgevoerd zijn. De meeste klanten zullen daar nooit achter komen. Het is pure winst en heel snel geld verdienen. Verder kan er ook een bepaalde vervelende houding van de dealer zijn "dat iemand ergens anders een defecte auto koopt en dat zij dan de rotzooi op mogen knappen". En "omdat hij hem niet bij ons gekocht heeft zullen we hem voor straf een extra hoge rekening presenteren". Dit soort praktijken zijn helaas geen uitzondering.
Reputatie 7
Badge +6
Dat kan ik volledig bevestigen , Ekokok.
Reputatie 5
Badge +6
U kunt het bericht ook nog even op klachtenkompas.nl zetten ... misschien dat ze dan nog anders reageren. En zo niet, dan is het een aardige waarschuwing voor anderen.

Reageer