Veel winkels maken zich schuldig aan nep-aanbiedingen

  • 24 September 2018
  • 31 reacties
  • 10763 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Oproep: Fietsfabrikanten en winkels adverteren regelmatig met acties of inruilmogelijkheden voor elektrische fietsen. We zijn benieuwd of je echt de aanbiedingsprijs betaalde of dat het een lokkertje bleek (zoals het geval was bij @Gebruiker1549899870). Deel je ervaring in het nieuwe topic over fietsfabrikanten en fietsenwinkels.
Ook zonder duidelijke nep-aanbieding kun je zodanig met prijzen goochelen, dat het resultaat op hetzelfde neerkomt. In bouwmarkten b.v. worden groepen producten (tuinhout, verf, laminaat) geregeld met 25% korting aangeboden. Dit weekeinde kocht ik (bij Praxis en niet in de aanbieding) een tuintegel die een jaar geleden ca. EUR 6 kostte en nu voor EUR 7,49 in het schap lag, maar met een (algemene) kortingsbon van 20% niet duurder uitkwam. Op de kassabon bleek die tuintegel voor EUR 8,24 aangeslagen te zijn. Dat werd op mijn verzoek gecorrigeerd. Voor de volgende tegelaankoop is nu het wachten op een tuinhoutaanbieding met 25% korting op een tuintegelprijs van EUR 8,24.
Badge +2

Ook Center Parcs maakt zich hier schuldig aan. Ik zocht op een week 10-17 juli voor 2 personen en kreeg diverse aantrekkelijk geprijsde (vanaf € 519) mogelijkheden met zelfs de melding “nog 2 of 1 beschikbaar”. Echter na selecteren kreeg ik de melding “geen beschikbaarheid op deze datum, probeer opnieuw".  De volgende dag heb ik gebeld en kreeg ik te horen dat het wel mogelijk was maar dat ik tussentijds van huisje moest wisselen. Als dat voor diezelfde prijs kon, had ik het geen probleem gevonden maar helaas… Het weekend koste € 535 en de midweek € 689! Dat noem ik misleiding. Ik heb diverse andere opties op dezelfde datum bekeken en veelal waren die ook niet boekbaar. Waarom dan wel als mogelijkheid weergeven. Het lijkt mij dat Center Parcs professioneel genoeg is om haar website juiste gegevens te laten weergeven. 

Komt misschien vaker voor, maar voor mij is dit de eerste keer: in de webwinkel Zooplus kocht ik een krabton voor de nieuwe kat. De vermelde prijs was:  van € 114,49  voor € 92,49. Toen ik de winkelwagen bekeek was de prijs ineens toch € 114,49. Omdat ik de ton graag wilde hebben, heb ik betaald met het plan meteen te protesteren. Ik kreeg € 22 terug, met de smoes dat ze de prijs nog niet aan hadden kunnen passen, maar het was natuurlijk gewoon  een poging om me te lokken met een lagere prijs. 

 

Reputatie 6
Badge +4

@J. van Wandelen 

Ik zie het probleem niet. Het is toch netjes opgelost. En mensen maken fouten, ook als ze bij een webshop werken.

Dat kan, maar het kwam op mij over als een bewuste poging tot misleiding. Maar misschien ben ik overgevoelig omdat ik de laatste tijd meer slechte ervaringen met bedrijven heb gehad. 

Reageer