Veel winkels maken zich schuldig aan nep-aanbiedingen
Meer weten?
In ons gratis artikel lees je welke winkels de regels aan hun laars lappen en welke het goed doen.
Check jij een aanbieding voordat je deze koopt? En heb jij een winkel wel eens betrapt op een nep-aanbieding?
Ook Center Parcs maakt zich hier schuldig aan. Ik zocht op een week 10-17 juli voor 2 personen en kreeg diverse aantrekkelijk geprijsde (vanaf € 519) mogelijkheden met zelfs de melding “nog 2 of 1 beschikbaar”. Echter na selecteren kreeg ik de melding “geen beschikbaarheid op deze datum, probeer opnieuw". De volgende dag heb ik gebeld en kreeg ik te horen dat het wel mogelijk was maar dat ik tussentijds van huisje moest wisselen. Als dat voor diezelfde prijs kon, had ik het geen probleem gevonden maar helaas… Het weekend koste € 535 en de midweek € 689! Dat noem ik misleiding. Ik heb diverse andere opties op dezelfde datum bekeken en veelal waren die ook niet boekbaar. Waarom dan wel als mogelijkheid weergeven. Het lijkt mij dat Center Parcs professioneel genoeg is om haar website juiste gegevens te laten weergeven.
Komt misschien vaker voor, maar voor mij is dit de eerste keer: in de webwinkel Zooplus kocht ik een krabton voor de nieuwe kat. De vermelde prijs was: van € 114,49 voor € 92,49. Toen ik de winkelwagen bekeek was de prijs ineens toch € 114,49. Omdat ik de ton graag wilde hebben, heb ik betaald met het plan meteen te protesteren. Ik kreeg € 22 terug, met de smoes dat ze de prijs nog niet aan hadden kunnen passen, maar het was natuurlijk gewoon een poging om me te lokken met een lagere prijs.

Ik zie het probleem niet. Het is toch netjes opgelost. En mensen maken fouten, ook als ze bij een webshop werken.
Dat kan, maar het kwam op mij over als een bewuste poging tot misleiding. Maar misschien ben ik overgevoelig omdat ik de laatste tijd meer slechte ervaringen met bedrijven heb gehad.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.