Veel winkels maken zich schuldig aan nep-aanbiedingen
Meer weten?
In ons gratis artikel lees je welke winkels de regels aan hun laars lappen en welke het goed doen.
Check jij een aanbieding voordat je deze koopt? En heb jij een winkel wel eens betrapt op een nep-aanbieding?
Dat kan, maar het kwam op mij over als een bewuste poging tot misleiding. Maar misschien ben ik overgevoelig omdat ik de laatste tijd meer slechte ervaringen met bedrijven heb gehad.
Ik zie het probleem niet. Het is toch netjes opgelost. En mensen maken fouten, ook als ze bij een webshop werken.
Komt misschien vaker voor, maar voor mij is dit de eerste keer: in de webwinkel Zooplus kocht ik een krabton voor de nieuwe kat. De vermelde prijs was: van € 114,49 voor € 92,49. Toen ik de winkelwagen bekeek was de prijs ineens toch € 114,49. Omdat ik de ton graag wilde hebben, heb ik betaald met het plan meteen te protesteren. Ik kreeg € 22 terug, met de smoes dat ze de prijs nog niet aan hadden kunnen passen, maar het was natuurlijk gewoon een poging om me te lokken met een lagere prijs.

Ook Center Parcs maakt zich hier schuldig aan. Ik zocht op een week 10-17 juli voor 2 personen en kreeg diverse aantrekkelijk geprijsde (vanaf € 519) mogelijkheden met zelfs de melding “nog 2 of 1 beschikbaar”. Echter na selecteren kreeg ik de melding “geen beschikbaarheid op deze datum, probeer opnieuw". De volgende dag heb ik gebeld en kreeg ik te horen dat het wel mogelijk was maar dat ik tussentijds van huisje moest wisselen. Als dat voor diezelfde prijs kon, had ik het geen probleem gevonden maar helaas… Het weekend koste € 535 en de midweek € 689! Dat noem ik misleiding. Ik heb diverse andere opties op dezelfde datum bekeken en veelal waren die ook niet boekbaar. Waarom dan wel als mogelijkheid weergeven. Het lijkt mij dat Center Parcs professioneel genoeg is om haar website juiste gegevens te laten weergeven.
Oproep: blijf nep aanbiedingen, verdachte van/voor prijzen en lokkertjes van producten die voor de gegeven prijs niet beschikbaar blijken, hier melden.
Het lijkt wel spelen met adviesprijzen.
Op de website zijn ook geen prijzen te vinden zonder adres gegevens en naam.
Ondoorzichtig verhaal.
Afgekeken van keukenverkopers?
Door de goede ervaringen bij aankoop van een Stella fiets in het verleden voor mijn vrouw met een goede service en na een geconstateerd gebrek aan de fiets, werd de fiets buiten het zadel en accu kosteloos omgeruild naar 5 jaar.
Dus werd er besloten naar deze ervaring om voor mijzelf ook een Stella fiets aan te schaffen, via de website een fiets uit gezocht maar helaas staan daar geen prijzen getoond en moet je een brochure aanvragen deze aangevraagd en naar 3 weken kreeg ik de brochure binnen.
In de aktie brochure welke ik binnen kreeg begin februari 2019 van periode 28 staat de fiets op pagina 12 welke ik op de website had gezien. De Azzurro Superior Nero prijs € 1499,00.
Een mooie prijs en gezien de inruil aktie van Stella van minimaal € 600, 00 terug voor je oude fiets een prima deal voor mij. Dus op weg naar test center in Houten.
Bij binnen komst werden wij ontvangen door een van de verkopers met de vraag of hij ons kon helpen , ik gaf te kennen dat ik belangstelling had voor de fiets Azzurro Superior Nero in de brochure welke ook in de winkel stond naar deze mededeling van onze kant, werd ons te kennen gegeven dat de brochure oud was terwijl ik deze pas 4 dagen binnen had , en dat de betreffende fiets terwijl deze in het verkoop centrum aanwezig was niet meer geleverd werd en terug zouden gaan voor verhuur.
Maar er was wel een opvolger van de Azzurro Superior Nero met wat verbeteringen welke hij ons kon aanbieden voor €1800,00, wel weer een tegenvaller maar ja gezien de aktie van €600 terug voor je oude fiets en toch graag een Stella was ik hiermee accoord gegaan.
Maar nu komt de truc van Stella,
Mijnheer begint te rekenen en vult tot mijn verbazing een bedrag van €2295 in en trekt daar de €600 euro van af. Waardoor deze op een bedrag van €1695 uit kwam.
Op mijn reactie dat deze prijs niet juist is daar de fiets mij voor € 1800 was aangeboden gaf hij te kennen dat het hierom de advies prijs gaat en dat deze verkoop aktie conform de organisatie regels werd uit gevoerd.
Dus via een verouderde brochure volgens de verkoper, waar een fiets te koop wordt aangeboden die niet geleverd wil of kan worden, en een aktie waar geen duidelijke voorwaarden bijgesteld worden wordt je naar binnen gelokt in de hoop dat je er dan alsnog een fiets aanschaft.
Eerlijk zaken doen dat was de aanhef van een stukje door Stella op internet gezet welke ik gelezen heb naar aanleiding van een rechtszaak tegen een concurrent, nou begin daar dan maar mee want deze manier van zaken doen om een fiets te verkopen aan een consument deugt niet wees eerlijk en duidelijk met je voorwaarden.
Boos en teleur gesteld want ik had graag een Stella fiets aan geschaft maar niet op deze wijze. Klanten naar binnen halen onder valse voorwendsels heeft een Bedrijf als Stella volgens mij niet nodig
Wel een telefonische reactie gekregen dat de reclame en dergelijke akties normaal zijn .!!!!!!!!!!!!!!!!
*[opmaak door beheerder aangepast]
Media Markt doet het in de folder vaak nog erger met fabrikant cashbacks. Die vermelden de prijs na cashback als "Media Markt prijs". Uiteindelijk gaat het er volgens mij om dat je in een advertentie de prijs noemt die je afrekent bij de adverterende winkel, en dat het noemen van een prijs na een cashback die je als adverteerder niet zelf geeft ook een vorm van misleiding is.
Kan je aan de kassa de prijs die ze groot op de voorpagina van de folder zetten afdwingen? Zie bijvoorbeeld de bijlage. De wasmachine kost €567 in de winkel. Via Siemens kan je 70 euro cashback krijgen.
Ik dacht dat het bedoeld was voor een Barbiepop, mini flesje en mini lipstick. Waarschijnlijk voor mensen die iets hebben met zo'n kneuterige letterbak, daar zou het precies inpassen.
Ben er meteen op af geknapt🤢
"kies uw geschenk t.w.v. 30, 40 of 50 euro, kras hier en ontdek uw verassing!"
Denk dat iedereen 50 euro krijgt, maar wat niet bekend het is is een verassing!
OF ontvangt u liever een verzorgingsproduct, kies dan de geparfumeerde bodymilk van .....
t.w.v. 19, 90 euro.
Tja in de bijgevoegde bestelfolder kun je dezelfde bodymilk kopen voor 9,95 euro en is 19,90 de adviesprijs. Hoezo ook eigenlijk een adviesprijs, Yves Rocher verkoopt toch alleen en zij uitsluitend
Yves Rocher producten?
Bij TV's is mij eens opgevallen dat 1 toestel bij verschillende winkels te koop was tegen een verschillende prijs. Bij navraag bleek het om verschillende type nummers te gaan, zogenaamd omdat er verschillende opties in zaten. Alleen de volgorde van de opties was verschillend! En het type nummer. Het bleek dat de winkels te toestellen konden bestellen met verschillend eind-cijfer. De kleine winkeliers hadden eind cijfer 0 (de standaard). Grotere ketens met zogenaamd laagste prijs konden een ander eindcijfer aanvragen. Daarmee is het een ander type en dus een andere prijs...
Van de mediamarkt weet ik zeker dat het ook handig is om over de tijd te vergelijken. Af en toe hebben ze 'btw-korting' (zo'n 20% korting)... Kies 2 weken ervoor iets uit op de website en let goed op de type nummers en het aanbod. Tijdens de actie blijkt het assortiment heel anders te zijn...
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.