Beantwoord

Vergoeding Ziggo in verhouding met de overlast

• 5 April 2022
  • 10 reacties
  • 187 Bekeken

Beste mensen, ik weet niet hoe vaak u overlast heeft van de Ziggo provider, ik best vaak. Dat is een probleem op zich waar ik het nu niet over wil hebben. Ik wil het ook niet hebben over de ergernis die dat altijd weer met zich mee brengt (verder je 4G, persoonlijke hotspot maken en de MB's vliegen de deur uit).

Ik wil eigenlijk weten of het normaal is in Nederland(se wetgeving) dat er pas van compensatie van de overlast (storing/werkzaamheden of dus gewoon geen internet hebben) sprake is na 12 uur? En bij Ziggo krijg je dan let wel 1/30e deel van je maandselijke abonnementsgeld terug. Een schijntje natuurlijk. De overlast (een ieder ervaart het anders natuurlijk) is toch een vele malen grotere waarde??

Het gaat me zelfs niet eens over het geld. Het internet moet het gewoon altijd doen, dat is hun Core Business. 

Enfin, iemand die weet of de vergoeding in verhouding staat tot de overlast?

icon

Beste antwoord door E.B.F. Stroeve 5 April 2022, 09:39

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Enfin, iemand die weet of de vergoeding in verhouding staat tot de overlast?

dat is maar net wat overlast voor jou inhoud. De overheid vindt dit: Krijg ik geld terug bij een storing van mijn internet, televisie of telefoon? | Rijksoverheid.nl en daar lijkt ziggo aan te voldoen

Als de beschikbaarheid van internet kritisch voor je is, zou ik overwegen om een zakelijke aansluiting te nemen of misschien zelfs kijken naar een backupvoorziening. 

Ik heb nooit storing op Ziggo, als dat zo vaak zou gebeuren als je suggereert zou ik echt iets anders zoeken. Dan maakt het niet uit wat ze compenseren, dan werkt het gewoon niet.

Reputatie 5
Badge +6

Met mijn ziggo vast bellen, tv en internet is ook wel eens storing/onderhoud.

Ik heb eigenlijk niet zoveel moeite mee:

Wifi uit en met de I-pad data kaart (40GB) het internet op, bellen met Mobiel en al die herhalingen op TV mis je ook niets aan.

Ik voel de vraag al aan komen: wat moet je met 40GB op je  i-pad.

als je dit wil weten lekker doorlezen.

uitleg: vakantie en internet gingen jaren terug niet echt samen.

Campings en hotel hadden altijd duur betaald en slecht internet.

Mobiel Vodafone/Ziggo abonnement met 2 extra data Simkaartjes (is nu niet meer) afgesloten voor een belachelijke lage prijs.

GRATIS BELLEN IN EUROPA EN 40GB INTERNET PER MAAND.

En natuurlijk lachen als de campinggasten dan de geijkte vraag stellen van hebben jullie ook geen internet??

Als ik de melding krijg van Vodafone “u kunt nu verlengen” nee want dan ben ik duurder uit, 2data kaartjes weg en minder GB.

Dus ik laat dit abonnement lekker doorlopen met alle voordelen van dien, en zolang er mobiel netwerk is voor mij no problem.

(ik begrijp (niet) dat Vodafone van mijn abonnement af wil)🤑😁

Reputatie 7
Badge +6

Wij hebben de afgelopen jaren best wel veel storingen  gehad met Ziggo All in One . TV-kanalen die het niet of slecht deden , vaste telefoon elk jaar wel een paar keer in storing en internet idem . Momenteel gaat het wat beter . Resetten van het modem helpt soms , maar vaak ook niet . Dan is het gewoon wachten tot het opgelost is . Voor de vaste telefoon hebben we  mobiel als alternatief . Jammer dat die dekking hier ook niet best is . We kunnen er mee leven .    

Reputatie 6
Badge +4

Lijkt me eerlijk dat als u voor iets 3 euro per dag betaalt dat dat bedrag dan ook als vergoeding wordt gerekend bij het niet functioneren van die dienst.

Maar zoals hierboven al beschreven houdt Ziggo zich netjes aan de afspraken. Die gelden voor iedere provider.

Ik gebruik al  heel lang Zigg, aal voordat de naam Ziggo was en heb serieus nog nooit een storing gehad. Uitsluitend de vooraf aangekondigde onderhoudswerkzaamheden.

Reputatie 7
Badge +6

@JMA , die paar Euro boeit me niet . Is in de praktijk trouwens meestal nul Euro omdat de meeste storingen niet heel lang duren en Ziggo vraagt mijns inziens een fors bedrag per maand . Dan zouden ze indien mogelijk iets meer moeite mogen doen bij mensen die vaak storing hebben . Die betalen evenveel als mensen die nooit storing hebben . 

Reputatie 6
Badge +4

@E.T. Wiersum .Mee eens dat 3 euro niet veel is. Maar vaak storingen, dat moet ergens vandaan komen. Is er al een monteur geweest? In 90%van de gevallen is de storing te wijten aan de consument.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zit ook al bij Ziggo van voor dat ze Ziggo heetten. Paar maanden geleden hebben ze Docsis apparatuur in de wijkkasten gedaan en de snelheid verhoogd. Sindsdien zijn die incidentele storinkjes van minder dan een kwartier per dag verdwenen. Daarvoor viel het beeld van tv wel eens een paar seconden op zwart of een zender stoorde even of internet was een keer traag. Ook een korte periode dat je niet kon inloggen op ABNAmro en Rabo bank wat wel lukte als je op Ziggo gast ging zitten. Maar dat was tijdelijk vanwege werkzaamheden. Met Ziggo hotspot heb ik op straat altijd wel ergens verbinding. In het buitenland gaan we naar McDonalds of een supermarché voor gratis wifi.

@Jan zit je in voormalig UPC of voormalig Ziggo gebied? Ik heb de stellige indruk dat voormalig UPC aanzienlijk meer problemen (had/heeft)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Deen, ik zat gewoon bij voormalig Ziggo gebied, eerst Casema en later Ziggo. 

Reageer