Verhuurder plaatst nee/nee sticker op postbus

• 22 April 2022
  • 14 reacties
  • 206 Bekeken

Badge

Hallo. De verhuurder flat heeft een aantal maanden geleden zonder bewoners er in te kennen nee/nee stickers op de postbus geplakt (bij meerdere flats ook).  Erg vreemd...maar ik kan het altijd nog verwijderen denk ik dan..ookal lijkt mij dat dit gewoon over de grens heen gaat. Het gaat de verhuurder niks aan of ik al dan niet reclame in mijn bus wil ontvangen lijkt mij. Nu hebben ze nieuwe postbussen geplaatst waar bij ieder postbus onverwijderbaar de text '’geen ongeadresseerde reclame'’  staat.  Dit is toch niet normaal? Gaat de verhuurder voor mij nu bepalen of ik ongeadresseerde reclame mag ontvangen?

14 reacties

Die stickers doen er toch niet meer toe, dat gaat toch via een app tegenwoordig?

De eerste vraag die in mij op komt, hebt u de verhuurder al gevraagd waarom dit zo is?
Als je dat nog niet gedaan hebt, laat niet blijken dat u er niet mee eens bent.
Dat het puur interesse is, hoe dit tot stand is gekomen.
Boos worden, kun je later nog als je alle info hebt.

@A. Deen

We moeten hier een Ja sticker plakken om reclame te krijgen.
Er is een groep mensen, die dol is op papier.
Vinden ze heerlijk, lekker in het zonnetje al die krantjes doorbladeren.

Zelf heb ik er ook geen hekel aan, die papierbak is ook best geduldig😗 Maar wat ik bedoel is dat ik begrepen had dat het nee/nee stickersysteem vervangen zou worden door een app of een site waar je je voorkeur online vast kan leggen.

Daar hebben ze jaren lang over lopen drammen.
Nu is er een oplossing.

Brievenbus met Ja sticker

Reputatie 6
Badge +4

Die stickers doen er toch niet meer toe, dat gaat toch via een app tegenwoordig?

Dat is slechts een nog niet verwezenlijkt plan. 

Reputatie 6
Badge +4

@hermans Eerst maar eens aan de verhuurder vragen naar het hoe en waarom.

Reputatie 5
Badge +6

@hermans Vragen aan de verhuurder? 
Maar de oorzaak is helaas, ja de huurders.

De verhuurder probeert op deze manier te besparen op de schoonmaak kosten en/of huismeester.

U spreekt van meerdere flats.

Proefondervindelijk:

Huurder haalt de post: alweer al die reclame!!!

Even rondkijken al die reclame!!  kan ik het op de brievenbussen leggen, nee die zijn al schuin gemaakt, is er een papierbak, ook niet.

Waar Kan ik het kwijt?  Nog even rond kijken, dan maar op de grond; moeten ze het maar niet in mijn bus doen. Ja toch.

Verhuurder: schoonmaak/service kosten; algemene ruimten, prijs afspraak schoonmaakdienst.

De schoonmaker (algemene ruimten) met bezem, diverse schoonmaak middelen en 1 (één) vuilniszak voor “klein” afval),

wordt dan geconfronteerd met een lading folders/kranten en ander bijgegooid afval, van dat kan er ook best wel bij.

Oei, dat kost dus iets meer; ook voor de huurder: servicekosten omhoog?

Hmmmm, oorzaak kosten is al die “reclame”.

Oplossing extra kosten: geen reclame dus een sticker op “Uw” postbus.

En dit is 100% zeker de oorzaak van de stickers! Vraag maar na bij de schoonmakers/huismeester.

Badge

J

@hermans Eerst maar eens aan de verhuurder vragen naar het hoe en waarom.

Sorry maar dat is onzin. Als de verhuurder wilt dat ik zo'n bericht plaats bij mijn postbus dan sturen ze mij maar een brief met een sticker erbij helemaal op vrijwillige basis ook. Het ongevraagd zonder mij erin te kennen zoiets bij de postbus plaatsen is gewoon binnendringen in mijn privesfeer.  

Badge

De eerste vraag die in mij op komt, hebt u de verhuurder al gevraagd waarom dit zo is?
Als je dat nog niet gedaan hebt, laat niet blijken dat u er niet mee eens bent.
Dat het puur interesse is, hoe dit tot stand is gekomen.
Boos worden, kun je later nog als je alle info hebt.

@A. Deen

Waarom ga je niet ergens anders trollen vervelend persoon.

Badge

@hermans Vragen aan de verhuurder? 
Maar de oorzaak is helaas, ja de huurders.

De verhuurder probeert op deze manier te besparen op de schoonmaak kosten en/of huismeester.

U spreekt van meerdere flats.

Proefondervindelijk:

Huurder haalt de post: alweer al die reclame!!!

Even rondkijken al die reclame!!  kan ik het op de brievenbussen leggen, nee die zijn al schuin gemaakt, is er een papierbak, ook niet.

Waar Kan ik het kwijt?  Nog even rond kijken, dan maar op de grond; moeten ze het maar niet in mijn bus doen. Ja toch.

Verhuurder: schoonmaak/service kosten; algemene ruimten, prijs afspraak schoonmaakdienst.

De schoonmaker (algemene ruimten) met bezem, diverse schoonmaak middelen en 1 (één) vuilniszak voor “klein” afval),

wordt dan geconfronteerd met een lading folders/kranten en ander bijgegooid afval, van dat kan er ook best wel bij.

Oei, dat kost dus iets meer; ook voor de huurder: servicekosten omhoog?

Hmmmm, oorzaak kosten is al die “reclame”.

Oplossing extra kosten: geen reclame dus een sticker op “Uw” postbus.

En dit is 100% zeker de oorzaak van de stickers! Vraag maar na bij de schoonmakers/huismeester.

Jullie mensen snappen totaal niet waarom het hier gaat. Een '’nee'’ sticker? prima! Maar dan wel op vrijwillige basis! De verhuurder moet met z'n vuile fikken van mijn postbus afblijven!!!!!

Reputatie 5
Badge +6

@hermans (copy uit eerder geplaatst Topic) Ik woon hier alleen voor wat comfort en veiligheid zie het ook niet als woning..meer als verblijfplek. En natuurlijk is op straat wonen erg ongezond en er is ook geen comfort.

Als ik uw eerder geplaatst Topic even snel doorlees begrijp ik dat dit een opeenstapeling is van vele grieven naar uw verhuurder.

U eist begrijpelijk uw recht, en dit is waarschijklijk weer een druppel die uw emmer doet overlopen.

Ik denk zeker dat de sociale status van flat, (zoals u dat eerder zelf omschreef) de verhuurder er toe dwingt dit soort regels in te stellen.

Ik denk ook dat u, door de toon in uw reacties, verder geen antwoord meer zal krijgen.

Badge

@hermans (copy uit eerder geplaatst Topic) Ik woon hier alleen voor wat comfort en veiligheid zie het ook niet als woning..meer als verblijfplek. En natuurlijk is op straat wonen erg ongezond en er is ook geen comfort.

Als ik uw eerder geplaatst Topic even snel doorlees begrijp ik dat dit een opeenstapeling is van vele grieven naar uw verhuurder.

U eist begrijpelijk uw recht, en dit is waarschijklijk weer een druppel die uw emmer doet overlopen.

Ik denk zeker dat de sociale status van flat, (zoals u dat eerder zelf omschreef) de verhuurder er toe dwingt dit soort regels in te stellen.

Ik denk ook dat u, door de toon in uw reacties, verder geen antwoord meer zal krijgen.

'’de verhuurder dwingt dit soort regels in te stellen'’  geen flauw idee wat je daarmee bedoelt. De verhuurder moet met zijn fikken van mijn postbus afblijven zolang ik daar een woning huur. Nog een leuk weetje. Iemand heeft zonder zinnige reden mijn postbus opgeblazen. De verhuurder heeft  toen tijdelijk een plank ervoor geslagen. Na twee keer contact erover is er verder niks meer aan gedaan in een jaar tijd. Dit soort rare toestanden gaan gewoon eindeloos door waar ik woon en is ook typisch voor de verhuursector als geheel..

'’Ik denk ook dat u, door de toon in uw reacties, verder geen antwoord meer zal krijgen.'’

Wat betreft toon van reacties ik zie hier toch echt meerdere reacties die ik als onbeschoft zou beschrijven. Erg raar dat je daar niks over zegt.

Reputatie 7
Badge +5

Wat betreft toon van reacties ik zie hier toch echt meerdere reacties die ik als onbeschoft zou beschrijven. Erg raar dat je daar niks over zegt.

persoonlijk vind ik dat jou verhuurder er ook niet al te best vanaf komt met jou opmerkingen. 😉

En verder, je hebt waarschijnlijk gelijk dat die sticker in overleg moest. Maar ja, gelijk hebben en krijgen zijn vaak 2 verschillende zaken. Als het op deze manier niet botert kun je ofwel verhuizen ofwel meester frank visser inschakelen.

De verhuurder moet met z'n vuile fikken van mijn postbus afblijven!!!!!

Als u ook zo reageert bij de huisbaas, bereik je helemaal niets.

Je kunt ook de discussie beginnen met de vraag of u toestemming moet hebben om er een Ja sticker overheen te plakken. Doe dat per mail of een brief. De reactie is dan bewijsmateriaal.

Reageer