Ik heb laatst een kettlebell besteld bij een webshop. Het product was op voorraad en zou binnen een aantal dagen bezorgd worden.
Zonder melding werd de bezorgdatum 5 x veranderd waardoor het 3 weken duurde tot ik mijn bestelling kreeg. Toen ik contact opnam via de e-mail kreeg ik geen antwoord een aantal dagen later heb ik het geprobeerd via Facebook messenger en toen kreeg ik de volgende dag bericht. Daarna werd het product bezorgd. Twee dagen later werd er opnieuw een pakket bezorgd wat ik zelf niet heb aangenomen het is hier op de trap gezet door de bezorger in het trappenhuis. Ik heb het niet aangenomen en ook niet opengemaakt. Nu hebben ze mij benaderd en verplichten zij mij nu om het pakket terug te sturen of anders moet ik het bedrag van de 2e kettlebell betalen met 30% korting.
Ik heb aangeboden dat ze een koerier kunnen laten sturen om het (ongeopende) pakket op te halen en dat ik zal zorgen dat ik de deur dan open doe voor de koerier. Ze willen mij echter dwingen om het pakket op te sturen via een verzendlabel dat ze me hebben gestuurd en dat ik dus met een pakket van 10 kilo ga lopen zeulen terwijl zij mij iets sturen wat ik niet besteld heb en niet om gevraagd heb en niet aangenomen heb. Anders gaan ze een factuur sturen. Het mailverkeer gaat over en weer, van de winkel duurt het gemiddeld 3 dagen voordat ze antwoorden en de toon is hooghartig en dwingend terwijl zij iets gedaan hebben wat niet klopt.
Het kan ook toch niet mijn verantwoording zijn om dit op te lossen? En ik ben toch ook niet verplicht om te betalen? Ik vind dat ik nog coulant ben door aan te bieden dat ik voor de koerier wil thuisblijven en opendoen.
Ik vind het schandalig hoe ik behandeld ben in het gedeelte wat wel over mijn bestelling ging en nu willen zij mij ook nog verantwoordelijk maken voor de fout die zij maken.