Verkeerd artikel ontvangen, verkoper verplicht mij om te betalen of terugsturen

• 21 March 2021
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Badge

Ik heb laatst een kettlebell besteld bij een webshop. Het product was op voorraad en zou binnen een aantal dagen bezorgd worden. 
Zonder melding werd de bezorgdatum 5 x  veranderd waardoor het 3 weken duurde tot ik mijn bestelling kreeg. Toen ik contact opnam via de e-mail kreeg ik geen antwoord een aantal dagen later heb ik het geprobeerd via Facebook messenger en toen kreeg ik de volgende dag bericht. Daarna werd het product bezorgd. Twee dagen later werd er opnieuw een pakket bezorgd wat ik zelf niet heb aangenomen het is hier op de trap gezet door de bezorger in het trappenhuis. Ik heb het niet aangenomen en ook niet opengemaakt. Nu hebben ze mij benaderd en verplichten zij mij nu om het pakket terug te sturen of anders moet ik het bedrag van de 2e kettlebell betalen met 30% korting.
Ik heb aangeboden dat ze een koerier kunnen laten sturen om het (ongeopende) pakket op te halen en dat ik zal zorgen dat ik de deur dan open doe voor de koerier. Ze willen mij echter dwingen om het pakket op te sturen via een verzendlabel dat ze me hebben gestuurd en dat ik dus met een pakket van 10 kilo ga lopen zeulen terwijl zij mij iets sturen wat ik niet besteld heb en niet om gevraagd heb en niet aangenomen heb. Anders gaan ze een factuur sturen. Het mailverkeer gaat over en weer, van de winkel duurt het gemiddeld 3 dagen voordat ze antwoorden en de toon is hooghartig en dwingend terwijl zij iets gedaan hebben wat niet klopt.

Het kan ook toch niet mijn verantwoording zijn om dit op te lossen? En ik ben toch ook niet verplicht om te betalen?  Ik vind dat ik nog coulant ben door aan te bieden dat ik voor de koerier wil thuisblijven en opendoen.

Ik vind het schandalig hoe ik behandeld ben in het gedeelte wat wel over mijn bestelling ging en nu willen zij mij ook nog verantwoordelijk maken voor de fout die zij maken. 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

ik zou even vragen naar de bestelopdracht die je gegeven zou moeten hebben. en als ze die niet kunnen geven is het opendoen van de deur het maximale inderdaad

Badge

dit is de laatste e-mail die ze mij hebben gestuurd: (de opties die ze me hebben geboden zijn of ik moet het naar een PostNL punt brengen of meegeven aan de PostNL bezorgen bij een andere bestelling die bezorgd wordt bij mij van een eventuele andere winkel 🤷🏻‍♀️) 

Hartelijk dank voor uw bericht!

Helaas blijven wij bij ons verzoek.

Als we een pick-up konden inzetten hadden wij dat gedaan maar helaas gaat dat niet.

U of uw advocaat kunnen de consumentenbond raadplegen aangezien wij niks verkeerd vragen of doen wat tegen de wet is. 

Wij hebben een hoop opties geboden om deze situatie te kunnen oplossen.

Wij verontschuldigen ons nogmaals voor het ongemak, het was niet onze bedoeling om de bestelling  2 keer te versturen maar het is voor ons onmogelijk deze situatie op te lossen zonder uw medewerking.

Het retourlabel is nog een week geldig, hierna zullen wij helaas het product aan uw order moeten toevoegen en u een betaalverzoek moeten sturen. Dit kan uiteindelijk helaas erg duur voor ons beide worden. Wij hopen dat dit niet nodig is wij verzoeken u vriendelijk om het product naar ons terug te sturen.

Reputatie 7
Badge +5

bijzonder, zij maken een fout en jij bent de dupe. ik zou even aangeven dat je je rechtsbijstand gaat inschakelen en een melding maken op klachtenkompas. of als eerste aangeven dat je dit te absurt voor woorden vindt en zij toch echt hun eigen probleem moeten oplossen

Badge

Dat heb ik meerdere keren aangegeven. Voor elk ander bedrijf zou ik ook zoiets hebben van kan gebeuren ik help ze wel. Maar de manier hoe ze daarvoor al met mij omgingen en nu op deze manier dit van mij afdwingen maakt me erg boos. En het is een pakket van 10 kilo, ik vind het nog aardig dat ik aanbied thuis te zijn om het op te laten halen, dat kost ze bijna niks en van de kettlebell die 24 € koste waar ze dan nog 30% korting op verrekenen als ik hem houd en dan nog een verzendlabel van 6,95€ houden zij er uiteindelijk 9€ aan over als ik hem terugstuur. En dan zo met een klant omgaan het klopt toch niet? 

Reputatie 7
Badge +5

ze mogen pas iets in rekening brengen als je opdracht hebt gegeven. dan zou je verwachten dat het toch simpel is?!

Reageer