Verkeerd product geleverd door Amazon

• 18 October 2018
  • 8 reacties
  • 1596 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 3 reacties
Ik heb op 15-10-2018 een haakse slijper besteld bij Amazon.de
In alle schermen binnen het bestelproces stond dat dit het modelnr. DGA405RTJ was.
Dit is de slijper incl. macpak, dwz Box, 2 accu's en oplader met nog wat klein spul.
Geleverd is DGA405Z, dat is dus alleen de machine zonder extra's.
Bij na vraag van de klantenservice, bleek na een half uur dat er een vertaalfout in het proces was geslopen en dat ik daar maar mee akkoord moest gaan. De machine alleen kost 130 euro en met macpak het dubbele. Ik vond/vind dat het mij niet te verwijten viel dat de vertaling binnen hun computer fout was en dat ze gewoon moeten leveren wat er op mijn bestelformulier staat. zie bijlage. Oplossing van Amazon, niet tevreden stuur maar terug voor refund.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Beste @JanR,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je het verkeerde product hebt ontvangen van Amazon!
Ik begrijp dat je het niet helemaal eens bent met de geboden oplossing. Wat zou je graag willen zien in plaats van een refund?
@Monique ,
Bij Amazon hebben ze een fout gemaakt door binnen hun systeem een verkeerde koppeling te maken tussen verschillende versies van dezelfde machine. Op de nederlandse site kreeg je bovenstaande versie van de machine te zien, dus met opbergbox, 2 accus en oplader. Op de duitse site stond dan wel een andere versie van dezelfde machine, dus zonder box accus oplader.
Zij bieden eigenlijk geen oplossing en vinden terug sturen en dan de veel duurdere versie bestellen een oplossing.
Mogelijk kunnen we elkaar halverwege vinden door, kostenloos, een versie te sturen die een accu en een box heeft. Uiteraard ontvangen zij dan deze versie retour.
Dan hebben we alle twee een beetje pijn.
Mvg
Jan
Reputatie 7
Badge +7
Wellicht dat dat een optie zou kunnen zijn. Heb je dit reeds voorgelegd aan Amazon?
@Monique ,
In de feedback op de excuses mail van Amazon, waarin ze de fout erkennen, maar geen compensatie bieden, heb ik gevraagd om met een compensatie voorstel te komen. Hierop heb ik nog geen antwoord gekregen.
Ik heb net Amazon aan de telefoon gehad, nadat ik op terug bel verzoek had gedrukt.
Zij blijven bij het verhaal, wij hebben een fout gemaakt, maar wij willen/kunnen niets voor u doen anders dan dat u deze machine retourneert en wij u het betaalde geld terug storten en omdat ik dan zo boos was en niet tevreden doen ze 5 euro in deposito storten.
Badge

verkeerd produkt geleverd door Amazon

Geleverd cartridge HP 30

Aan: noreply@dhlparcel.nl

Van: *
Verzonden: vrijdag 5 maart 2021 21:26
Aan: auto-bevestiging@amazon.nl
Onderwerp: RE: Je bestelling bij Amazon.nl met bestelnr. 404-1376236-5921164van 1item

Hallo Amazon,

Vandaag heb ik jullie cartridge met bestelnummer: 404-1376236-5921164 ontvangen, echter het is  de verkeerde cartridge.

Ontvangen heb ik cartridge HP 304 zwart, terwijl het cartridge HP 304 XL zwart moest zijn.

Hoe kunnen we dit oplossen, zodat ik toch de goede cartridge krijg?

Graag hierover zsm bericht.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

*

Verzonden vanuit Mail voor Windows 10

Van: Amazon.nl
Verzonden: donderdag 4 maart 2021 15:56
Aan: *
Onderwerp: Je bestelling bij Amazon.nl met bestelnr. 404-1376236-5921164 van 1item

Verkeerde cartridge HP304 zwart, moet zijn cartridge HP 304 XL zwart.

Krijg geen contact met Amazon

*[Gegevens verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]

Reputatie 5
Badge +5

Wellicht even je persoonlijke gegevens verwijderen!

Toch vreemd dat zoveel mensen geen enkele probleem hebben hun e-mailadres en zo overal te publiceren en dan verbaasd zijn allerlei spam te krijgen...

Toch vreemd dat zoveel mensen geen enkele probleem hebben hun e-mailadres en zo overal te publiceren en dan verbaasd zijn allerlei spam te krijgen...

En dat met een Ziggo adres dus die houdt ook niets tegen.

Reageer