Beantwoord

Verkooppartner niet bereikbaar

• 2 July 2022
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 0 reacties

Hallo,

Sinds kort heb ik defecten geobserveerd aan mijn tv die iets minder dan 3 jaar geleden is aangekocht en gebruikt.

De koop is via Bol.com gedaan waarbij de verkooppartner TV-Online is geweest. Het product is van Samsung. Ik heb Bol.com als eerste bereikt en te horen gekregen dat de verkoper geen partner meer is en dat ik om die reden bij de fabrikant contact op moest nemen. Samsung heb ik bereikt en te horen gekregen dat het niet onder een garantie valt en ik hoogstwaarschijnlijk de kosten van de reparatie/onderzoekskosten mag betalen nadat een monteur is langs geweest. Bol.com heb ik nogmaals bereikt en ze gaven aan dat de verkooppartner TV-Online is geweest en ik alsnog bij de fabrikant moet zijn.

Ik heb de wettelijke garantie onderzocht en het product valt onder een tv met een verwachtte duur van 4 jaar.

Mijn onzekerheid is dat ik de verkoper TV-Online moet bereiken maar het geen partner meer is van Bol.com waar de verkoop is gedaan. Ik heb ook geen contactgegevens van TV-Online omdat het erop lijkt dat ze niet meer als TV-Online bestaan. Er zijn nog geen kosten gemaakt en ik probeer te onderzoeken of ik nog recht heb op garantie voordat ik de mogelijke dure reparatiekosten laat uitvoeren.

Zou ik recht kunnen hebben op de wettelijke garantie en als dat zo is welke van de 2 partijen zouden er verantwoordelijk voor zijn.

icon

Beste antwoord door A. Deen 3 July 2022, 00:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Dit is van 2020 van CB, ik hoop dat het voor u nog een oplossing biedt.
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/externe-verkoop-via-bol-com

stukje Copy tekst,

Wat als een verkoper het teruggestuurde pakje weigert? Of als je garantie hebt, maar de verkoper is failliet? Wettelijk gezien is bol.com niet verplicht de klant tegemoet te komen. Bol.com bemiddelt wel en helpt mee om een oplossing te vinden. 

In principe heb je met Samsung niets te maken, dat BOL je daarnaar verwijst is onzin, je zoekt immers wettelijke garantie en geen fabrieksgarantie. In principe moet je bij de verkoper zijn en juridisch is BOL niet de verkoper.. Daar moet ik ook nog steeds aan wennen maar na zoveel jaar zal dat dan wel de waarheid zijn. Blijft een bedrijf dat blijkbaar niet meer bestaat en dat betekent dat je qua wettelijke garantie met lege handen staat. Wellicht dat Samsung nog een vorm van fabrieksgarantie wil geven.

Reputatie 5
Badge +5

Het wordt denk ik wel een lastig verhaal als ik ook zo de recensies op

https://nl.trustpilot.com/review/tv-o.org lees.

Op het radar platform en bij Kassa staan ook de nodige negatieve verhalen en maar weinig oplossingen.

Het is natuurlijk wel zuur als je erop vertrouwd dat je via Bol com je beklag  kan doen ( uiteindelijk hebben zij dit bedrijf toegelaten tot hun verkoopplatform) en dan blijkt dat je toch echt bij het bedrijf zelf moet zijn wat dan niet meer ‘bestaat’ zeg maar. Sta je natuurlijk wel met je rug tegen de muur.

Het bedrijf heet nu ( voor zover ik het kan bekijken ) El Vidas en hier zijn de reviews ook niet allemaal veelbelovend. Of u met El Vidas nog iets kan , per slot van rekening is het van dezelfde eigenaar  is misschien wishful thinking ? W’s dat laatste.

Mogelijk kan u nog ergens juridisch advies inwinnen over de kwestie of er nog iets  te doen is. 

Ik zou me  wel  2 x bedenken om bij El Vidas mijn slag te slaan 🤔

https://el-vidas.nl/lg-50qned816qa

Reageer