Beantwoord

Verlaging sportschoolabonnement ivm leeftijd met terugwerkende kracht

• 22 July 2022
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Mijn sportschool biedt vanaf 55 jaar een lager abonnement aan. Nu ben ik vorig jaar 55 geworden en kom ik er nu pas achter. De sportschool gaat vanaf volgende maand het lagere bedrag afschrijven maar weigert dat met terugwerkende kracht te doen. Als argument geven zij dat het ondoenlijk is om voor alle ruim 1000 leden bij te houden wanneer zij ouder worden.

In de algemene voorwaarden kan ik niets terugvinden.

Wat zijn mijn rechten?

icon

Beste antwoord door Wortelstamper 25 July 2022, 12:01

Bekijk origineel

4 reacties

Nu ben ik vorig jaar 55 geworden en kom ik er nu pas achter

LOLūüėČ

Reputatie 6
Badge +4

Ik denk dat u hier niets aan kunt doen. De sportschool biedt dit aan maar hoeft naar mijn mening niet actief hun cli√ęnten te benaderen.

En ik.ben het met ze eens dat zie niet van honderden mensen de verjaardagen hoeven bij te houden. Misschien zelfs een privacy dingetje?

Reputatie 4
Badge +4

@M.K. Sun Mijn collega's van juridisch advies kunnen je hier eventueel ook mee helpen. Indien je een lidmaatschap heb van de Consumentenbond, kun je altijd bellen naar de juridische ledenlijn via 070-4454545.  Zij zijn op werkdagen geopend tussen 8.30 -18.00 uur.  Mocht je geen lid zijn dan kan je hierover meer vinden op https://www.consumentenbond.nl/wordlid/lidmaatschap?icmp=navigatie_button_maakkennis

Ik denk dat het criterium is, hebben ze jouw geboortedatum.
Dan kun je verwachten, dat de administratie dit volautomatisch bijhoud in deze moderne tijd.

Ik zou als sportschool, dit in verband met privacy niet willen weten.
Dan moet je zelf actief je ID kaart laten zien, als je 55 bent geworden.

Reageer