Consumentenbond.nl

Verlopen DinerCadeau kaart, coulance 0,0

• 13 augustus 2020
  • 5 reacties
  • 393 Bekeken

Wij hebben 14 maanden geleden een DinerCadeau kaart gekregen, met een aanzienlijk bedrag erop, als geschenk. Door de corona crisis hebben we die tot nu toe niet gebruikt. De kaart verloopt na 12 maanden (belachelijk) maar DinerCadeau kent een coulance regeling. Ik heb gisteren een mailtje gestuurd met het verzoek om coulance toe te passen met het ook op de corona crisis. Vanochtend al een lang antwoord, dat op het volgende neerkomt: “Conform onze voorwaarden is de kaart 12 maanden geldig, helaas pindakaas”.

Wat een afknapper. Wat een misleiding, zo’n cadeaukaart. En wat een verdienmodel voor hen, zeker in tijden van corona.

5 reacties

Ik hoop nog steeds op een algemeen verbod op cadeaukaarten, hoe eerder hoe beter.

Reputatie 3
Badge +2

Ik hoop nog steeds op een algemeen verbod op cadeaukaarten, hoe eerder hoe beter.

Haha. Ik ben er ook geen fan van, maar een verbod op welke grond? Mensen hebben er blijkbaar behoefte aan. Zelf vind ik vooral geld een mooi systeem. Overal onbeperkt geldig voor alles wat je maar wilt kopen. Maar als opa en oma bv. zeker willen weten dat het kleinkind geen snoep of drugs gaat kopen voor hun donatie maar een boek gaat lezen is een bon een optie. 

Ik heb zelf ook de pest aan tegoedbonnen maar mensen weten wat ze kopen en welke voorwaarden eraan zijn verbonden. Overigens heeft nu juist de boekenbonorganisatie, zogenaamd vanwege Europese regelgeving dit jaar de geldigheid van de boekenbon teruggebracht van 10 tot 3 jaar. We moeten, denk ik, zelf als consumenten de tegoedbonnen boycotten.

Haha. Ik ben er ook geen fan van, maar een verbod op welke grond?

Dat zou inderdaad wel eens een probleem kunnen worden maar een mens mag dromen.

Reputatie 3
Badge +3

Ik hoop persoonlijk op zo min mogelijk verboden: dus ook geen verbod van cadeaukaarten.

Men zoekt het maar uit met die kaarten. En als je je niet aan de spelregels houdt, niet zeuren. Geen verbod nodig.

Van misleiding is bovendien hier geen sprake.

Reputatie 3
Badge +2

Ik hoop persoonlijk op zo min mogelijk verboden: dus ook geen verbod van cadeaukaarten.

Ik was al bezig met het oprichten van een partij, de PvV, Partij voor Verbieden, toen er een partij opkwam met dezelfde initialen.

Maar serieus, “zo min mogelijk verboden” is een irrationeel standpunt. Het is overduidelijk dat de vrijheid van de een de onvrijheid van de ander betekent. Wat houdt “zo min mogelijk verboden” in? Dat wij zelf mogen bepalen aan welke kant van de weg rijden? Dat we met 500 km/u over de wegen mogen scheuren? Dat we zelf mogen bepalen of wij afval netjes afleveren bij een afvalpunt of het gewoon neerflikkeren waar het ons goeddunkt? Dat we zelf bepalen of we naar school gaan of niet? Dat we zelf bepalen of we midden in de nacht de radio op 10 zetten? Onze verf in de rivier mieteren? Een wapen in huis halen en iemand neerschieten?

:rolling_eyes:  Ik zou zo nog uren kunnen doorgaan. In een leefbare samenleving hebben mensen rechten en plichten. Daar horen dus ook de nodige verboden bij. En dat zijn er nog al wat. Vaak zijn ze nogal vanzelfsprekend in mijn ogen, maar bv. niet in de ogen van mijn buurman die om 3 uur ‘s nachts Hazes draait. Pas als je de formulering uitbreidt, bijvoorbeeld tot “zoveel als nodig en zo weinig mogelijk”, wordt deze enigszins zinnig. Het punt blijft dan natuurlijk dat mensen van mening zullen verschillen over wat nodig en wat mogelijk is.

Reageer