Verschil in garantie grote ketens en kleine winkels?

• 26 May 2022
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Een Miele wasmachine die we op het oog hebben kost bij een plaatselijke winkelier €100 tot €150 méér dan bij grote ketens als MediaMarkt, BCC, CoolBlue. Is de service bij die ketens over het algemeen goed?

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Een Miele wasmachine die we op het oog hebben kost bij een plaatselijke winkelier €100 tot €150 méér dan bij grote ketens als MediaMarkt, BCC, CoolBlue. Is de service bij die ketens over het algemeen goed?

Over het algemeen hebben dit soort winkelketens hun garantieverlening wel goed op orde, alleen moet je er wel van uit gaan dat de tijd die garantieverlening kost over het algemeen wat langer duurt omdat het nu eenmaal een grote organisatie is

Een nadeel van gerenommeerde lokale zaken kan zijn dat ze verdwijnen in het niets. Ik heb het meerdere malen meegemaakt. Of de zaken die je noemt blijven bestaan is natuurlijk ook de vraag.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb  minder vertrouwen in de grote ketens wat dat betreft en koop daarom bij de winkel in de buurt die een eigen all-round monteur heeft . Steeds minder winkels hebben dat nog . Ik stel me wel altijd eerst op de hoogte van de prijzen van de grote jongens en laat de winkel dat weten . Die maakte dan een compromis wat ik acceptabel vond . Ik wil best iets meer betalen voor de extra service en het gemak die ik van de winkel in de buurt krijg . 

Wat Miele betreft, de tijd dat je garantie hebt krijg je die van de fabriek.
Als die er af is, is het erg duur bij Miele.
Ik kon toen nog tegen bijbetaling 10 jaar fabrieksgarantie krijgen.
Die ik nooit nodig heb gehad.
De lokale winkel met monteur hier, is goedkoper dan de grote ketens.
Vaak valt er wel mee te onderhandelen.

De Mediamarkt heeft hier eerst alles kapot gemaakt.
Dan slechte service leveren en ongemotiveerd personeel.
Nu is de winkel in het verval. De Mediamarkt verderop doet het veel beter.
Bewoners kopen niet meer in filiaal in hun eigen stad.
Het zijn franchise winkels, die ook allemaal andere prijzen hebben.
Nu komen de andere winkels ook weer terug.

De plaatselijke winkel met monteur, is aangesloten bij Elektro World.
Het is dus niet in iedere plaats hetzelfde.

Reageer