Consumentenbond.nl
Vraag

vervuiling binnenkant hr+ glas

  • 16 maart 2020
  • 2 reacties
  • 289 Bekeken

Vorig jaar door schipper kozijnen mijn 2 ramen laten vervangen door hr+ glas.

Een maand geleden ontdekten wij dat er aan de binnenkant van een van de ramen een viertal stippen verschenen die vooral bij schemer zeer goed zichtbaar waren.

Schipper is vorige maand langs geweest, en na een week kregen wij het bericht dat zij niet tot vervanging overgaan omdat de z.g.n vervuilings tolerantie? te klein waren. 

Nu kregen wij tot onze stomme verbazing ook nog even een rekening van 115 euro voor het bezoek van 15 min! 

Na onze mening is en blijft het een schade/ vervuiling aan de binnenkant tussen het raam waar wij niet bij kunnen komen en dus ook niet kunnen verhelpen, en misschien nog groter kan worden.

Vraag is dan ook wat is een uitsluiting van een vervuiling tolerantie? En hebben wij recht op nieuw glas ( heeft ons 1250 euro gekost het vernieuwen van 2 ramen).

Wie kan ons hier mee bijstaan?

Met vriendelijke groet A. van Leeuwen.


2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik zou een soortgelijk bedrijf als Schipper om contra expertise vragen en ook vragen wat het kost om dat voor u te bekijken. Misschien kum je daarna tot een oplossing komen.

Reputatie 6
Badge +5

In de rand van het glas zit een stempel van de fabrikant met productiedatum.
Ik zou de fabrikant van het glas eens bellen, of het klopt van die tolerantie.
Over het algemeen, zit op ruiten 10 jaar garantie.

 

Reageer