Verwerkingskosten Hema bij online ophalen

• 1 November 2022
  • 11 reacties
  • 428 Bekeken

Bij een online bestelling met de optie ‘ophalen in de winkel’, moest ik ineens 2,50 extra betalen voor ‘verwerkingskosten’!

Mag de Hema dit doen?

Ter info, ik bestelde twee dingen à 8,00 in de actie 1 plus 1 gratis. 
gr. Marzel

11 reacties

Ik keek even op de site van de Hema.
Deze kosten krijg je alleen, als je minder dan €10 koopt.
Je had dus beter iets van €2 erbij kunnen bestellen.
Er zijn ook winkels, die bestellingen onder de €10 niet accepteren.

Reputatie 6
Badge +4

Terechte kosten mijns inziens. Met zo'n laag orderbedrag zou ik überhaupt niets versturen.

Dank voor jullie reacties, echter, de Hema hoeft niks te versturen want ik haal het op in de winkel.

Reputatie 5

Er loopt dan een orderpikker in de Hema om dit soort online bestellingen  die binnekomen bij elkaar te verzamelen.

Tot de klant het op komt halen.

Dat is extra werk en dat kost geld.

( zoiets vermoed ik )

Dan moeten ze dingen in de winkel voorzien van huurtoeslag, verwarmingstoeslag, verkooptoeslag, stroomtoeslag, etalagetoeslag, schoonmaaktoeslag… allemaal dingen die je online niet hebt.

Zo kun je wel bezig blijven. Waarom niet gewoon van tevoren afspreken wat het geintje bij elkaar kost?

Dank voor jullie reacties, echter, de Hema hoeft niks te versturen want ik haal het op in de winkel.

Het bezorgadres van de toeleverancier is de Hema, en daar mag je het dan ophalen.

Dus gewoon verzendkosten.

Verwerkingskosten klinkt dan net iets mooier.

Wat doen we toch ingewikkeld tegenwoordig.
Vroeger ging je naar een winkel, waar ze je kennen.
Je vraagt of ze even iets voor je mee bestellen en een paar dagen ligt het er.
Ze kennen je als vaste klant en doen dit graag voor je.

Nu ga je als een stoorzender via een website een eigen order aanmaken die naar de winkel moet.
Dat moet helemaal apart behandeld worden en verpakt, meegestuurd naar de winkel.
In de winkel weten ze ook nog van niets en moeten het een plekje geven.
Je haalt je pakje op met een chagrijnige kop en ze zien je niet terug.

Moeilijk doen voor een vreemde klant, kost €2,50 extra. Terecht.

Stoorzender? Het is toch het bedrijf zelf dat de mogelijkheid neerzet? Als ze het zelf vervelend vinden moeten ze er niet aan beginnen of er gauw mee ophouden.

Reputatie 5
Badge +4

Dan moeten ze dingen in de winkel voorzien van huurtoeslag, verwarmingstoeslag, verkooptoeslag, stroomtoeslag, etalagetoeslag, schoonmaaktoeslag… allemaal dingen die je online niet hebt.

Zo kun je wel bezig blijven. Waarom niet gewoon van tevoren afspreken wat het geintje bij elkaar kost?

Dit is niet juist, want vergelijking met door u genoemde ‘toeslagen’ gaat mank. En die ‘afspraken’ worden gemaakt. Hema wenst alleen onderscheid te maken tussen bestellingen beneden en die boven10 euro: 

‘Als je voor minder dan 10 euro bestelt, betaal je bij het ophalen 2.50 verwerkingskosten. Dit zijn kosten die wij maken om jouw bestelling te verwerken en (eventueel) te versturen naar jouw HEMA winkel. We tellen die op bij het totaalbedrag van je bestelling. ‘.

Niks mis mee.

@Harrie LPP 
Winkels doen wel vaker dingen, die niet rendabel zijn.
In de hoop, vaste klanten te krijgen.
Door de €2,50 te vragen, geef je een signaal dat minder als €10 op deze manier niet uit kan.
Dat noemen ze ook wel leergeld.
Ook aan service zit een grens.

Ga eens rustig in een stoel zitten en probeer je eens voor te stellen hoe zo'n bestelling werkt.
Het uitprinten van een bon, product halen en apart labelen, in de winkel ergens opslaan.
Stel je dan eens voor, wat het kost voor een bedrijf om dit te doen.

De pizza bezorgers doen het anders.
De meeste kosten bijvoorbeeld €12,95 en ze bezorgen pas bij €15
Je moet er dan iets bij nemen.
Dan komt het bezorgen nog extra op de rekening.
Dan ben je minimaal €18,50 kwijt voor 1 pizza plus iets wat je niet van plan was.

Ik was in de Hema voor een paar sokken. Deze waren er niet in mijn maat. Ik heb het na gevraagd en kreeg als antwoord als ze er niet tussen hangen, zijn ze er niet. Dus online besteld via mijn telefoon, nog in de Hema. Ik kom thuis en krijg al een mail dat ze er zijn... Ondertussen wel €3,50 extra moeten betalen voor de verwerking kosten.

Reageer