Consumentenbond.nl

Viagogo: nog steeds geen geld terug

• 13 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 144 Bekeken

Viagogo komt zijn verplichtingen niet na, mijn Concertkaarten voor het concert van Randy Newman

op 1 juni zijn nog steeds niet terug betaald, ondanks de talloze verzoeken via Klachtenkompas.

Voor Viagogo geld geen Nederlands recht, ook geen Europees, zij zijn gevestigd in Zwitserland, dat is niet aangesloten bij de E.U., mogelijk kunnen wij (>20) gedupeerden, gezamenlijk een klacht indienen bij het Konsumentenforum in Zwitserland,  met hulp van Consumentenbond/ klachtenkompas. 

6 reacties

Waarom denk je dat Viagogo zich iets zal aantrekken van een consumenten forum in Zwitserland, reageren ze daar dan wel?

Hoi A Deen, ik weet dat niet, maar als ze er daar gevestigd zijn zijn ze er ook ook wettelijk verplicht lijkt mij. Met de juridische steun van de Consumentenbond Ned, maken we daar wel een kans lijkt mij.

Een individuele reactie heeft i.d.d. geen zin. De kosten (minimaal 180,-) per individu is niet interessant  bij 1 kaartje van ±120,- euro. Dat weet VIAGOGO ook wel. Maar in mijn geval gaat het om

462,- euro, en zo zullen er meer gedupeerden zijn lijkt mij. Er lopen > 24 klachten, Dus het lijkt mij de moeite waard.

Kansloos, hier zal grover juridisch geschut nodig zijn voor wie er zin in heeft.

https://www.theguardian.com/money/2020/jul/23/viagogo-refund-fans-gigs-cancelled-pandemic-tickets-policy

Dank voor de verwijzing, zal zeker niet makkelijk zijn, heb jijzelf iets ondernomen?

Nee, bij ons speelde het helemaal niet anders dan een paar kaartjes voor Tivoli. Dat komt wel goed en anders is het leed wel te overzien. ik zou wat Viagogo betreft het nieuws goed in de gaten houden, met genoeg gedupeerden is een claim misschien een optie.

Ik overleef het ook wel, maar dat een bedrijf  extreme “Service” kosten berekend en totaal niet reageert en zelfs gewoon door kan gaan is een slechte zaak. Ik hoop dat er meer reacties komen, als je nog tips hebt, of meerdere gedupeerde kent zie ik ze graag hier vermeld.

Reageer