Vraag

Vlucht gemist door extreme drukte luchthaven, claimen bij luchthaven?

• 25 July 2022
  • 4 reacties
  • 261 Bekeken

Op zaterdag 23/7 hebben we onze vlucht gemist door extreme drukte op de luchthaven Keulen. Ondanks dat wij ruim op tijd aanwezig waren de rijen zo extreem lang dat we uiteindelijk bij de gate aankwamen maar deze al gesloten was. Het vliegtuig stond er nog. We hebben gezien hoe 3 kwartier lang koffers eruit gehaald werden maar de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij kon ons niet helpen. 
De wachtrijen zijn zo lang omdat er veel mensen veel eerder naar de luchthaven komen. Personeel van de luchthaven zegt niks te kunnen doen. Waarom niet werken met tijdslot zodat je niet eerder door de controles kan dan bijvoorbeeld 2 uur voor vertrek vlucht. 
De luchtvaartmaatschappij kunnen we niet aansprakelijk stellen want zij zijn niet in gebreken gebleven. 
We denken dat de luchthaven die zaken voor luchtvaartmaatschappijen faciliteert in gebreke is gebleven. 
Maar hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

Mogelijk zijn er veel meer mensen die dit hebben meegemaakt. 

Met vriendelijke groet 

4 reacties

Maar hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

Dat lijkt mij een beetje afhankelijk van de te verwachten weerstand. Als het een uitgemaakte zaak is dat de luchthaven gaat betalen, een goede brief (laten) sturen. Een eventuele rechtsbijstand kan dat doen en als u die heeft zou ik daar sowieso mee overleggen. Als het een lastig traject gaat worden en je hebt geen rechtsbijstand zou ik zo'n claim organisatie overwegen, dat kost je wat maar je lift dan wel mee.

Reputatie 5
Badge +4

U zal dan de Duitse luchthaven aansprakelijk moeten stellen. Maar we weten nu al maanden dat zo'n beetje iedere luchthaven deze problemen heeft. Heeft u daar voldoende op geanticipeerd? En hoe gaat u bewijzen dat u weldegelijk op tijd aanwezig was, dat lijkt me ook niet eenvoudig aan te tonen.

Wel balen dat u uw vlucht niet heeft kunnen halen.

Reputatie 2
Badge +2

Hoi @Gebruiker1645081398.

Op onze site hebben wij een artikel over je rechten bij drukke luchthavens. Zie drukke luchthavens

Groetjes Shana

Hallo

Wij hebben getzelfde meegemaak vrijdag 22-7-2022 ook onze vlucht gemisr, luchtvaartmaadschapij kan niks doen en vakantieiscounter via hun wij geboekt hadden zeggen wij kunnen niks doen. Reisverzekering zegt niks te kunnen doen omdat het geen annulering betreft. Het enige wat wij konden doen dat zei Max onbudsman van Max omroep id dat wij een aanklacht moeten indienen tegen de directie van de vluchthaven Keulen.

Wij waren ruim optijd aanwezig heb foto's gemaakt van de lange rijen en heb bewijs dat wij optijd de koffers hadden ingecheckt. Wij zijn 2400 euro kwijt, zouden 8 dgn mallorca gaan all inclusive. Je loopt overal tegen de muur. Er was ook geen andere vlucht beschikbaar. Wij zouden om 20.30 uur vliegen. De volgende vlucht van s'ochtens 5.00 uur was vol, eerstvolgende was 24-07-2022in de avond. Met ons vele vele mensen die daar stonden en de vlucht hadden gemist

Reageer