Voorwaarden verkoper bij in gebruik nemen product

• 16 May 2022
  • 5 reacties
  • 97 Bekeken

Badge

Beste Communityleden, 

wij hebben zo’n drie maanden geleden een koffiemachine van Jura gekocht. Bij levering zat onderstaand briefje aan de gebruiksaanwijzing geniet. Mag de verkoper mij hieraan houden, omdat ik de koffiemachine in gebruik heb genomen? 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Dat gaat over nieuw retour sturen . Maar je hebt het over een kapot product . Dat is iets heel anders en dan gelden de garantievoorwaarden . 

Reputatie 6
Badge +4

Mooi dat deze verkoper zo duidelijk vermeld dat ook na eenmalig gebruik het apparaat niet meer geretourneerd mag worden. Zouden meer webshops moeten doen.

Jouw Jura is kapot, dan kun je hem ter reparatie aanbieden aan de verkoper.

Reputatie 7
Badge +7

Kopen bij een webwinkel heb je twee weken retourrecht zonder opgave van reden. Maar je mag hem dan niet gebruiken. Dat bedoelen ze. Wel zo fijn dat ze duidelijk de grens aangeven. Je mag hem alleen bekijken zoals je in een winkel zou doen als die op het schap ligt. Ze moeten hem weer kunnen verkopen zonder gebruikssporen.

Als je hem zou willen retourneren onder garantie omdat die defect zou zijn, dat mag wel. Dat gaat dan in overleg. 

Wow, er zijn er twee die sneller typen dan ik 😉

Badge

Oké, heel erg bedankt voor de opheldering 😊

Reputatie 5
Badge +6

@Summer_of_84 Mis ik iets? U zegt niet dat hij kapot is.

U wilt hem dan 3 maanden na aankoop retour sturen.(gebruikt)?
Ik heb er een 8 jaar zonder problemen of service gebruikt, later ook met bonen, wel gevraagd of er service nodig was. 
Nee geen onderhoud nodig of service. Display geeft alles aan wat je zelf moet en kan doen!

Al u een probleem denkt te hebben met de machine is er in Zoetermeer een servicecentra.

Als je Jura Zoetermeer zoekt krijg je alle gegevens.

Daar kunnen ze met de computer heel de machine uitlezen op fouten, leeftijd, aantal kopjes, hoeveel keer ontkalkt enz…

Ook advies en een lekker (bonen of cupjes) kopje koffie.

Zijn zelfs beter dan de Nespresso machines die gaan nog wel een kapot of lekken, opsturen en €100,00Max. €200,00 onderzoek of reparatie kosten!

Jura is Zwitserse precisie. Zijn volgens mij niet meer in assortiment Nespresso.

Reageer