Consumentenbond.nl

Voucher Fletcher Hotels - voorwaarden aankoop op afstand

• 24 februari 2019
  • 7 reacties
  • 2098 Bekeken

Af en toe zie ik een aanbieding voor een Fletcher hotelovernachting voorbij komen via Hotelgeschenkshop (volgens mij onderdeel van Fletcher), zoals deze via NS.

Nu is dit een voucher die ik online koop, dus lijkt mij een 14-daagse bedenktermijn van toepassing. Echter, in de voorwaarden die daar op de website staan, lees ik:
  • Gekochte vouchers worden onder geen enkele voorwaarde retour genomen.

Mag dit zomaar?

Daarnaast vraag ik me af op welk moment van het proces ik, in theorie, nog recht heb op het retourneren van de voucher. Ze geven namelijk geen garantie op een bepaalde datum en je moet een gekochte vouchercode invullen om de beschikbaarheid te controleren (ook telefonisch). Heb ik de voucher gebruikt als ik deze invul om de beschikbaarheid te controleren en er blijkt geen plaats te zijn? Of heb ik dan nog steeds het recht om deze te retourneren?

Alvast bedankt voor jullie inzichten hierin.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5
De ervaring leert dat er altijd wel ergens plaats is, op basis van beschikbaarheid, maar regelmatig net niet in de periode dat je er gebruik van wilt maken en niet in het hotel waar je naar toe wilt.
Reputatie 3
Badge +4
Hebben daar in het verleden gebruik van gemaakt, met zeer wisselend resultaat , hebben er de laatste jaren geen gebruik meer van gemaakt.
Ligging voor ons veel te lastig, als je afhankelijk bent van openbaar vervoer en dan ook afhankelijk bent van hun restaurant met beperkte keuze, of je moet telkens taxi's nemen en betalen!
Uitzondering qua ligging is Middelburg, misschien hebben ze intussen verbeterd, maar toen wij er waren....... West Kappelle, echt goed, maar ook probleem met OV en doen vaak niet mee met die voucher acties!
Je moet er ook het ontbijt nog bij optellen en in ons geval taxikosten.
Afwachten na koop of je op die datum dan nog wel in 1 van de hotels van je keuze terecht kunt
.
Zijn er sites die b.v. van der Valk hotels aanbieden, zie je voordat je boekt of er plaats is in hotel op gewenste datum. Opletten op voorwaarden, soms gratis annuleren, tot dag voor aankomst, behalve administratie kosten, soms volledig niet te restitueren

Dat is natuurlijk het punt en ben geen jurist, maar je koopt die voucher, met die voorwaarden, heb je denk ik geen recht te eisen dat je op de door jouw gewenste datum of in een hotel terecht kunt.
Ze zullen zoals Bert al stelt altijd ergens wel een plaatsje hebben.
En kan ook nog zijn, maar blijft gokken, dat ze ineens kamers weer "vrijgeven"

Komen steeds meer mensen achter en moest je in het verleden je naar het Kruidvat spoeden op 1 e dag van verkoop, anders waren ze uitverkocht, tegenwoordig kun je héééel kalm aan doen, als je al die vouchers wilt kopen!
Reputatie 7
Je weet van tevoren wat de voorwaarden zijn, je kunt er dus ook voor kiezen die voucher niet te kopen.
Badge +2
Als je afhankelijk bent van het weekend om dit soort vouchers in te wisselen: NIET doen. Niet kopen, niet meedoen. Als je midden in de week op pad kan: zeker even over nadenken.

Let wel op(!). Als voorbeeld de aanbieding van de NS die hierboven staat. De prijs is 29.75 per persoon. ëén overnachting kost je dus 59.50. Daar komt minimaal 5 euro bij, dus je bent ten minste 64.50 kwijt. Voor 64.50 kun je ook vaak ergens anders overnachten. Last minute aanbiedingen via booking, trivago, l4b en dergelijken. Dan boek je met 100% zekerheid de datum die je wilt, én je weet zeker dat je ook inderdaad gaat.
Reputatie 7
Badge +7
Op deze pagina kun je informatie vinden over wanneer je wel en geen bedenktijd hebt, zie hieronder. Het is aannemelijk dat als het om een voucher gaat waarmee je binnen een bepaalde periode een hotel kan boeken, je geen bedenktijd hebt voor de voucher. Of er al dan niet voldoende boekingsmogelijkheden zijn, hangt af van het geval.

De voucher van Fletcher is niets anders dan het opvullen van de leegstaande kamers op ongunstige tijdstippen. In de zomerperiode een hotelkamer boeken aan de kust is vrijwel onmogelijk……..het systeem is “geslepen” uitgedacht; de houder van de voucher komt pas achter de beperkingen als hij/zij wil gaan boeken.

• kan maar 1 maand vooruit kijken wat er beschikbaar is
  • ziet dan pas dat vele hotels ( zogenaamd) vol zitten met name de hotels aan de kust
  • Fletcher laat over die beperkingen vooraf bij de koop niets weten; ik voelde mij in ieder geval “gefletchert” toen ik in de zomer van 2019 geen enkele kamer kon boeken aan de Noordzee kust
  • mijn advies: koop geen voucher, Fletcher is een puur commerciële organisatie die slimme verkoopmethoden hanteert

Ook nu adverteert Fletcher weer met ‘mooie deals’. €34,95 voor een overnachting voor 2. Mooie foto's van hotels erbij, Witte Raaf, Duinzicht, Malle Jan, Renesse, Middelburg, Stadhouderlijk hof. Verderop in de tekst lees je dat de prijs alleen geldt voor 3 sterren hotels. Voor 4 sterren moet je €5 p.p. bijbetalen. Letterlijk alle foto's zijn die van 4 sterrenhotels. Ik vind dit misleidend, voel mij net als H. Amersfoort potentieel gefletcherd en dan hoeft Fletcher van mij niet meer, tenzij gefletchert een nieuw woord in de dikkevandale wordt volgend jaar: Gefletcherd, onder valse voorwendselen vrolijk gelokt en vervolgens teleurgesteld afgenokt.

Reageer