Voucher losse vlucht: wanneer wordt die verzilverd?

• 8 July 2021
  • 5 reacties
  • 33 Bekeken

Ik heb eind 2019 een vlucht naar Senegal geboekt bij TAP Air Portugal. De vlucht zou pas in december 2020 zijn maar omdat reizen (naar Senegal) toen werd afgeraden heb ik een voucher aangevraagd en gekregen. In januari 2021. De vlucht naar Senegal ga ik voorlopig niet meer maken en ook geen andere vluchten in het pakket van TAP. Wordt dat voucher ‘automatisch’  verzilverd en zo ja wanneer uiterlijk?

Geldt daarvoor de datum van de vlucht of de datum van uitgifte van het voucher, plus een jaar?

Ik heb de vlucht online geboekt zonder tussenkomst van een derde. Het gaat om een bedrag van zo’n 800 euro.

5 reacties

Zo'n voucher heeft niets met de SGR vouchers te maken en is een uitgifte van die luchtvaartmaatschappij zelf. Geeft u communicatie van TAP gezien dat ze die vouchers verzilveren? Ik verwacht eerder dat die voucher een periode geldig is en dan vervalt.

Klopt, ik heb het woord 'SGR’ ook helemaal niet genoemd :wink:

Ik zoek antwoord van mensen die het echt weten en niet die nu zelf iets gaan bedenken.

Communicatie met TAP blijkt lastig vanwege de taal.

Badge +5

@J.I. Boersbroek  We geven via onze informatiepagina's over Corona flink wat informatie over je rechten bij vouchers. Als je lid bent kun je dit bericht ook voorleggen aan mij collega's van het juridisch team voor persoonlijk advies :wink:

@J.I. Boersbroek  We geven via onze informatiepagina's over Corona flink wat informatie over je rechten bij vouchers. Als je lid bent kun je dit bericht ook voorleggen aan mij collega's van het juridisch team voor persoonlijk advies :wink:

Dat gaat zo te zien juist volledig over SGR vouchers die TS nu juist niet heeft.

Badge +5

@A. Deen Dank! Je hebt inderdaad gelijk. Mijn fout en een verkeerde verwijzing! @J.I. Boersbroek, excuses. Ik heb helaas geen andere algemene informatie waarnaar ik kan verwijzen. Zoals eerder aangegeven kan je altijd nog even contact opnemen met ons adviesteam voor persoonlijk advies. Mijn juridische collega's (:wink: ) denken dan graag met je mee! 

Reageer