Wanneer je een auto huurt via Rentalcars.com, beland je in niemandsland

  • 15 November 2022
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

 

Afgelopen zomer heb ik voor het eerst besloten om rentalcars.com te gebruiken om een ​​auto te huren. Ik heb twee aparte reserveringen gemaakt in Frankrijk.

Het voordeel van het gebruik van de website RentalCars.com is dat het bijna zoals een vergelijkingssite is. U kunt de alternatieve aanbiedingen van geselecteerde autoverhuurbedrijven bekijken.

Het reserveringsproces verloopt redelijk soepel. Ik heb gemerkt dat met name extra verzekeringen die u misschien wilt, bij Rentalcars.com goedkoper zijn dan wanneer u dit rechtstreeks via het autoverhuurbedrijf doet. Hierover later meer.

Ik was genoodzaakt om extra verzekeringen af ​​te sluiten, want als er tegenwoordig schade aan de carrosserie is, behoedt CDW je voor het ergste en moet je nog enkele duizenden euro's extra betalen. Dan zijn er nog andere zaken die niet verzekerd zijn, zoals banden, glazen etc. De autoverhuurbedrijven hebben slimme manieren om u aan te zetten tot extra verzekeringen.

Toen kwam de realiteit. In mijn geval ging ik om 13:30 uur mijn auto ophalen bij Alamo Marseille, een half uur eerder dan 14:00 uur ophaaltijd. Terwijl ik aan het wachten was, kwamen veel mensen hun auto ophalen en reden weg. Zij waren de mensen die hun reserveringen rechtstreeks bij Alamo maakten, in tegenstelling tot ik. Ik kreeg te horen dat er geen auto was die geschikt was voor mijn reservering. Ze boden me in de hitte van de zomer een auto zonder airconditioning aan met 20% korting (de beroemde korting, zou ik later weten...). Ik accepteerde niet.

Eindelijk, na 1,5 uur wachten, rond 15:00 uur, kreeg ik een auto die groter was dan mijn reservering. Toen ik wegreed, ongeveer 10 minuten later, merkte ik dat er een onderdeel ontbrak in de kofferbak. Na verschillende keren het bedrijf te hebben gebeld, kreeg ik te horen dat ik het ontbrekende onderdeel zou ontvangen. Het kostte ze nog 2 (twee) uur tot rond 17.00 uur om het ontbrekende onderdeel te brengen, samen met de belofte dat ik 20% korting zou krijgen.

Wanneer u op vakantie bent met beperkte tijd, is 3,5 uur wachten op het ophalen van de auto een totale verspilling van dure tijd. Je dag is voorbij. Toen ik de auto in Nice inleverde, kreeg ik te horen dat ze me niet direct de 20% korting konden geven omdat ik de auto niet rechtstreeks bij Alamo huurde maar via Rentalcars.com. Mensen van Alamo verzekerden me dat ik toch 20% korting zou krijgen, maar het zou wat langer duren.

Ik was echt teleurgesteld over de ervaring en toen ik eenmaal thuis was, besloot ik om deze beroemde korting van 20% die mij was beloofd, na te streven. Ik heb contact met Rentalcars.com genomen. Communiceren met de klantenservice van Rentalcars.com was erger dan communiceren met een chatbot. Het bericht dat ik ontving was meer or minder zoals  "We hebben het contract tussen Alamo en jou verkocht en het is tussen jullie beiden".

Later nam ik contact op met Rentalcars.com en vroeg hen om contactgegevens voor Alamo te verstrekken. Ik heb van Rentalcars.com een ​​zeer geruststellend antwoord ontvangen waarin staat dat "een gespecialiseerd persoon" mijn zaak zou onderzoeken. Dan hoorde ik dagenlang niets. Ik dacht, misschien besloten ze hun werk te doen en deze kwestie tussen mij en Alamo te regelen. Wensdenken!

Na 15 dagen kwam er een antwoord (van hun Barcelona kantoor) dat in feite alleen maar een URL gaf voor het contactformulier van Alamo. Ik had het eerder al binnen een paar seconden gevonden met een duckduckgo-zoek machine en aan Alamo geschreven en ik had geen antwoord ontvangen. Daarom heb ik opnieuw contact opgenomen met Rentalcars.com om wat specifieke contactgegevens te krijgen.

Mijn lessen gebasserd op mijn ervaringen zijn:

- Wanneer je een auto huurt via Rentalcars.com, beland je in niemandsland. Zeker als er iets misgaat.  Als er iets misgaat, helpt Rentalcars.com je niet. Erger nog, de oorspronkelijke provider (in één geval Alamo) helpt je ook niet omdat je niet hun directe klant bent.

- U kunt Rentalcars.com het beste als vergelijkingssite gebruiken. Vind daar wat je zoekt, maar boek direct via Alamo, Sixt etc. Prijzen bij Rentalcars.com voor verhuur zijn niet lager, is mijn observatie. -

- Extra Verzekeringen: Het enige dat er op de site van Rentalcars.com goedkoper uitziet, is de extra verzekering die u misschien wilt kopen. Zogenaamde "Excess" verzekering, en de verzekeringen voor "banden", "glazen" enz. Het is echter niet voor alle bedrijven beschikbaar. Ik zou ze bijvoorbeeld voor Sixt kunnen kopen, maar niet voor Alamo.

Het probleem is, hoe echt zijn de verzekeringen die ik bij Rentalcars.com koop? Als ik wat schade aan de auto zou hebben, gezien de uiterst slordige service van Rentalcars.com, wat zou ik dan moeten doorstaan? Het laatste wat ik wil is valse geverzekerd gevoel. Ik zou nu wat meer betalen en de verzekering direct kopen bij Alamo, Sixt etc.

- Wanneer u een auto huurt via Rentalcars.com, behandelt het eigenlijke autoverhuurbedrijf (Alamo enz.) u als een klant met 'lage prioriteit'. Ze behandelen directe reserveringen beter. Je bent voor hen gewoon een goedkope gok, hoewel je minstens hetzelfde bedrag aan huur betaalt.

Tenminste, is dit mijn ervaring met Rentalcars.com

[sorry alvast voor mijn taalfauten...]


2 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Mijn ervaring is dat ik bij Hertz altijd (meer) kreeg als wat ik had besteld zo ook bij Sixt. Ik weet dat ze iets duurder zijn maar heb nog nooit gezeur gehad. 

Wat u doet is vergelijkbaar met een hotelveiling. U mag dan naar een v/d Valk maar alleen onder strikte voorwaarden en op.gezette dagen.

Alamo geeft terecht de vol betalende klant wat hij geboekt heeft. Maar een ontbrekend deel in de kofferbak? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Reputatie 5
Badge +3

@Erzurum Ik heb inmiddels meer dan 20x een auto via Rentalcars.com gehuurd en natuurlijk diverse problemen gehad(vlucht dag vertraagt huur auto gecanceld, 1000 euro schade, type niet beschikbaar enz) maar mijn ervaring was dat ik ze altijd met 15 min aan de telefoon had. Die korting is natuurlijk moeilijk omdat ze al vooruit betaald zijn. Ze zouden je de korting contant moeten geven maar dat gebeurt natuurlijk nooit. De tarieven via Rentalcars zijn wel veel aantrekkelijker als via de portals van de verhuurder is mijn ervaring.. nu in december naar Griekenland en voor 13 dagen en een Nissan Qashqai voor 300 euro inclusief alle kosten… dat vind je nergens. 

Reageer