Consumentenbond.nl

Wat is jouw ergernis bij ticketverkoop?

• 31 januari 2020
  • 8 reacties
  • 1140 Bekeken

Badge +8
  • Moderator
  • 1584 reacties

Altijd leuk, een concert of festival. Minder fijn is de moeite die je vaak moet doen om aan een kaartje te komen. Wij vroegen kaartjeskopers naar hun grootste ergernissen.

Eén op de zes, van de in totaal 830 ondervraagde kopers, ondervond het afgelopen jaar gedoe bij het kopen van een toegangsbewijs voor een optreden, sportwedstrijd of festival. Dit had meestal te maken met het bestelproces of de ticketprijs. De grootste ergernis is lang in de wacht staan zonder te weten wanneer je aan de beurt bent en of er überhaupt nog kaarten zijn. Benieuwd naar andere ergernissen en handige tips? Lees dan het gratis artikel uit de Consumentengids van februari 2020.

Waar stoor jij je aan bij ticketverkoop? Praat mee!

8 reacties

Veertig jaar geleden: bel naar de schouwburg voor kaartjes voor de voorstelling van hedenavond. Geef naam op , krijg verzoek om kaartjes een half uur voor de voorstelling op te halen anders bestaat de kans dat ze worden doorverkocht.

April vorig jaar: kaartjes bestellen voor Waardenberg en de Jong in Luxor: moet een app in een account maken waarvoor al mijn personalia en bankgegevens worden opgenomen. Bijna een jaar van te voren afrekenen per i-deal. Vervolgens niet per ongeluk de ticket.app wissen, dan ben je de hele handel kwijt.

Wat verdient de voorkeur? Mij is het wel duidelijk. 

Reputatie 7
Badge +7

Ja, dat is ook allemaal niet leuk, en ook niet erg transparant. Maar wie ben ik, nu 74 jaar en kijk wellicht te veel naar vroeger. Gewoon een kaartje aan het loket kopen voor de gewoon geldende prijs en dan naar binnen. 

Goed, mag ook een paar uur tevoren of de dag ervoor, maar een jaar tevoren ?? :rage:.  :smiling_imp:.  :alien:.  :joy:.

Badge

Het doorverkopen.

Waar stoor jij je aan bij ticketverkoop? Praat mee!

Aan bijkomende kosten, dat is voor zover ik weet bij wet verboden en ook ronduit irritant.

Doorverkoop vind ik eigenlijk niet direct fout maar het werkt speculatie en prijsopdrijving in de hand. Mensen zouden op moeten houden die tickets te kopen, dan houden de speculanten ook onmiddellijk op.

Reputatie 7
Badge +7

Inderdaad is er vaak ergernis bij internet ticketverkoop. Oorzaak is de onduidelijkheid, vaak extra ingewikkeld maken om de prijs te kunnen opdrijven. Zo ontstaan ook die bijkomende kosten, een ordinaire prijsopdrijving. Doorverkoop is te begrijpen als iemand door omstandigheden echt niet kan komen. Maar ook hier zitten handelaren achter die groot inkopen om vervolgens duur te verkopen. En telkens wordt de oplossing aangedragen en gaat “men” er iets aan doen. Alleen komt er nooit iets van terecht, al een ergernis op zich. Groet Leo.

Reputatie 3
Badge +2

Ticket kopen via internet grootste ergenis dat men in het bestelproces zoveel neven zaken aan de hoofdzaak heeft opgehangen waardoor je door de bomen het bos niet meer kunt zien.
Maak liever een paar knoppen waardoor je vlug kunt bestellen en een of een paar knoppen om meer mogelijkheden te tonen

Dat het doorverkopen voor woekerprijzen nog steeds mogelijk is.
Ik heb ook al tickets gehad waar netjes mijn naam op stond, ongeldig voor een ander.
Doorverkopen kan alleen via de originele verkoper.

Wat ook een ergernis is, dat sommige podia je niet toelaten met je gekochte ticket.
Je moet dan ook nog eens lid worden, krijg je te horen aan de deur.

Reputatie 7
Badge +7

Wanner er echt iets definitiefs gaat gebeuren tegen dit soort doorverkopen, sta ik daar achter. Of als een organisatie of groep zo'n actie wil starten hebben ze mijn stem. De goede doorverkopers, de eenlingen of  gezinnen  die  echt niet kunnen daar gelaten, maar meestal zijn het handelaren met commercieel gewin.

Reageer