Vraag

Wat is redelijk bij wachten op reparatie?

  • 20 September 2022
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

In kort: afgelopen februari is het elektrische ruitmechanisme van de auto vervangen. Kosten euro 430,-.
Hetzelfde mechanisme begeeft het alweer in mei. Nieuwe besteld, toezegging van garagebedrijf voor reparatie onder garantie. Nu vier maanden verder is het onderdeel nog steeds niet geleverd noch er is zicht op wanneer dit wel zal zijn.
Vraag: wat is een redelijke termijn om nog langer te wachten en wanneer is het tijd om de oorspronkelijke reparatiekosten terug te vragen?


3 reacties

Die termijn lijkt wel verstreken maar vermoedelijk heeft de garage daar een andere mening over. U kunt ze schriftelijk een termijn stellen waarbinnen u een oplossing verwacht en dat u anders de koop ontbindt (hoewel ik niet precies weet hoe dat heet bij een dienst) maar garages kennende zult u er wel een zaak van moeten maken voordat ze toegeven.

Reputatie 6
Badge +4

Onderdelen zijn ook niet bij andere dealer te krijgen. Er is een schrijnend tekort aan onderdelen voor alle merken. De kans is groot dat de garage echt geen idee heeft wanneer het binnen gaat komen. Als u uw geld terug zou krijgen moet u bij de volgende Garage opnieuw het onderdeel bestellen wat de levertijd niet ten goede komt.

De kans is groot dat de garage echt geen idee heeft wanneer het binnen gaat komen.

Daar twijfel ik geen moment aan. De vraag is wanneer het redelijk is om te stoppen met wachten en dan desnoods te accepteren dat het onderdeel kapot is en blijft.

Reageer