De afgelopen paar jaar heb ik een flink aantal kleuren LED lampen die met afstandsbediening bediend kunnen worden aangeschaft bij Conrad. Ik zit echter nu met 9 lampen die mankementen vertonen.
Ik had er eeder al een paar omgeruild vanwege mankementen, dat was nog binnen de garantietermijn van 2 jaar die Conrad stelt. Maar mijn leven was de afgelopen jaren dusdanig dat ik niet snel achter deze bulk retour binnen de garantieteremijn kon gaan (mankementen ontstonden binnen de garantietermijn, maar daar heb ik natuurlijk geen bewijs voor).
De eerste reactie van Conrad is nu dat ik met de fabrikant contact op moet nemen, want na de 2 jaar garantie doen zij er niks meer mee.
Ik zou enerzijds zeggen dat een deugdelijke LED lamp veel langer mee zou moeten gaan zonder mankementen, en anderzijds, als de verkoper kwaliteit en service levert, ze ook wel even achter de oren mogen krabben als een klant met 9 LED lampen zit die mankementen vertonen.
Wat mag ik in deze verwachten (eisen)? Beroep doen op coualance? Of is er wettelijk nog meer?