Beantwoord

Webshop DJ Stunter - spreekt track@trace status tegen - weigert geld te retourneren

• 21 September 2018
  • 11 reacties
  • 2038 Bekeken

Badge
Ik heb onlangs een aankoop geretourneerd aan de webshop djstunter.nl. Deze webwinkel maakt deel uit van het bedrijf Dertronics Elektronica uit Valkenswaard. Ik beschrijf hier objectief het probleem:

Op hun website geeft DJ Stunter als advies aan klanten voor retourneren:

‘Wanneer je een pakket naar ons toe zendt raden we je aan om het pakket te verzenden inclusief een track & trace code van de vervoerder. Bewaar deze goed (dit is namelijk tevens je verzendbewijs), totdat de retouraanvraag of reparatie afgehandeld is. Je kunt er daarnaast ook zelf het pakket mee volgen zodat je weet dat deze bij ons is aangekomen.’

Ik heb het pakket zorgvuldig ingepakt in een extra verhuisdoos aangezien ik mijn bestelling enkel in de productverpakking ontving, en vervolgens het pakket verstuurd als ‘Standaard met Track & Trace’ via Post.nl. Zoals benadrukt door hen heb ik de track en trace code goed bewaard zodat ‘ik weet dat het pakket bij hen is aangekomen.’

2 Weken na mijn retourzending heb ik geinformeerd waarom ik mijn geld nog niet retour heb gekregen en hun antwoord is:

‘U hebt het pakket naar ons verzonden en bent dus verantwoordelijk voor de terugzending.
Wij hebben het pakket niet ontvangen. Zolang dit niet het geval is kan ik helaas niets voor u betekenen.’

Zij zeggen dus geen pakket te hebben ontvangen ondanks dat ik ze de track&trace status van het pakket kan tonen. Daarop staat duidelijk vermeld: ’Bezorgd op Dinsdag 28 augustus 10:21 uur’ op het juiste adres.

Ondanks dat ik exact heb gedaan wat zij als op hun website communiceren ontkennen zij dat het pakket is bezorgd en krijg ik mijn geld niet terug.

Ik wil dit graag oplossen en mijn geld retour. Ik heb hen nu voor de tweede maal verzocht om een contactpersoon (voornaam + achternaam) binnen hun bedrijf om dit probleem op te lossen maar krijg geen reactie.

Ik heb voldaan aan de bewijsplicht tot levering.. het klopt dan toch niet dat zij weigeren om mijn geld te retourneren??
icon

Beste antwoord door Marty 26 September 2018, 13:38

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Dag @Marty , en welkom op deze community. Niet zo mooi, je verhaal.... DJ Stunter is bekend bij Klachtenkompas, en ze reageren daar ook zie ik. Daar nog even je klacht neerleggen? Wie weet reageert DJ Stunter daar wél. Hou je ons op de hoogte?

Groeten
Wendy
Badge
Hallo Wendy bedankt voor je reactie.

Inderdaad het is een erg vervelende situatie.. Ik ga er nu nog steeds maar van uit dat ik te maken heb met een professionele organisatie die mij als klant serieus neemt. Ik houd jullie op de hoogte en bedankt dat ik mijn probleem met DJ Stunter hier kan bespreken!
Reputatie 5
Badge +6
Voor de goede orde @Marty : @Wendy van den Elshout stelt voor dat je je verhaal ook even op klachtenkompas.nl zet, aannemende dat DJ Stunter daar gaat reageren... (je zegt "dat ik mijn probleem met DJ Stunter hier kan bespreken!" en ik wil voorkomen dat je met 'hier' hier op de community bedoelt ;-))
Badge
Hi Raoul..

bedankt voor de herinnering maar ik heb op aanraden van Wendy het verhaal direct op klachtenkompas gezet :-)

Hier staat hij:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/djstunter.nl/klachten/dj-stunter-spreekt-track-%26amp%3B-trace-van-retour-tegen---weigert-daarom-geld-te-retourneren/details?complaintId=e659bb52-0812-43c1-9590-5a08e6f7758d
Badge
Nog even ter verduidelijking de retour instructies zoals die op hun site staan (screenshot):

Badge
En naar deze instructies verwijzen ze in algemene voorwaarden:

Reputatie 4
Badge +5
Hi @Marty,

Ben benieuwd wanneer je een reactie krijgt op Klachtenkompas.
Hou je ons op de hoogte van de vorderingen?

Groet,
Celine
Badge
Hallo Celine, bedankt voor je reactie!

ja ik houd jullie op de hoogte omdat ik hoop dat DJ Stunter mij alsnog zal geven waar ik recht op heb: mijn geld retour.

In principe gaat het simpelweg om het volgende:
1. DJ Stunter raadt op hun eigen site letterlijk aan om een pakket naar hen toe te zenden met track & trace code en die goed te bewaren, ‘want zo zie je dat je pakket is aangekomen.’
2. Vervolgens doe ik dat en zeggen ze dat ze de afleverstatus van de track & trace geen waarde heeft: ze ontkennen gewoon dat het pakket is afgeleverd.
3. Vervolgens krijg je geen geld retour.

Waarom raden ze klanten dan nog aan om de track & trace code goed te bewaren als ze daar toch niks mee doen???

Je vewijst klanten naar de retourvoorwaarden waar je je vervolgens niet aan houdt.. Dit is naar mijn mening misleiding.
Reputatie 4
Badge +5
Ik blijf duimen voor je!
Groet, Celine
Badge
Zoals beloofd is hier de update over de situatie met djstunter. Na onderling contact per e-mail (die wordt beheerd door verschillende medewerkers) heb ik de toezegging gekregen dat ik mijn geld retour krijg. Ik ben hier erg blij mee en ik prijs daarom hun medewerking. De situatie is op deze manier opgelost naar mijn volle tevredenheid.
Reputatie 4
Badge +5
Goed nieuws @Marty ! Zo zie je maar, de aanhouder wint 😅.

Groeten,
Wendy

Reageer