Consumentenbond.nl
Beantwoord

webshop weigert mijn geld te retourneren

• 27 maart 2020
  • 8 reacties
  • 503 Bekeken

Ik heb wat bestelt bij repaircar.nl (ook wel posthumatelecom.nl). volgens website als je voor 23 uur besteld heb je je bestelling de volgende dag in huis. Na twee weken wachten heb ik een mail gestuurd,  hierop geen reactie. Een week later weer een mail met het verzoek mijn geld te retourneren omdat ik van de koop af wil zien. Het bestelde moet dus uit China komen en kon nog wel een week of 6 duren. Hierop heb ik nogmaals aangegeven dat ik de koop wil annuleren want als ik iets uit China wil, bestel ik het wel rechtstreeks. Hierop was het antwoord: nee dat gaat niet. Wat kan ik nu doen om toch mijn geld terug te krijgen?

icon

Beste antwoord door E.B.F. Stroeve 27 maart 2020, 07:39

hier staat van alles over geschreven op hun website en algemene voorwaarden. het komt erop neer dat je eerst geleverd moet krijgen voordat je je kunt annuleren en terugsturen. Na levering heb je gewoon 14 dagen de tijd om te annuleren. Zie website repaircar.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +4

hier staat van alles over geschreven op hun website en algemene voorwaarden. het komt erop neer dat je eerst geleverd moet krijgen voordat je je kunt annuleren en terugsturen. Na levering heb je gewoon 14 dagen de tijd om te annuleren. Zie website repaircar.

Als er sprake is van een onredelijk lange leveringstijd heb je recht om de levering te annuleren.  Je bent vantevoren ook niet gewaarschuwd.Vooral in deze tijd kan het nog maanden duren voor er iets uit China geleverd word.dis is er sprake van onredelijk lange levertijd

Tweede punt is dat en leverancier geen onredelijke voorwaarden in zijn algemene voorwaarden hebben staan. Beide punten zijn discutabel. Volgens mij heb je recht annulering en dus teruggave van je geld. 

Reputatie 6
Badge +4

zie mijn reactie hierboven, staat ook gewoon in de voorwaarden, niks onredelijks aan, alleen eerst even geleverd krijgen.

Helaas zijn ze nu dus van de aardbodem verdwenen. Geen website meer dus ik kan fluiten naar mijn geld.

😡🤬😡🤬 

Helaas zijn ze nu dus van de aardbodem verdwenen. Geen website meer dus ik kan fluiten naar mijn geld.

😡🤬😡🤬 

Uw geld staat niet op de website maar op een rekening van iemand die daarachter zit, of een katvanger. Iedereen kan een websites openen, een website terugleiden naar de verantwoordelijke natuurlijke persoon is lastig tot héél lastig.

Reputatie 6
Badge +4

hier kun je de eigenaar achterhalen: https://www.sidn.nl/whois/?q=repaircar.nl

hier kun je de eigenaar achterhalen: https://www.sidn.nl/whois/?q=repaircar.nl

Dus als we nu weten wie phaze-p@hotmail.com is dan is het geregeld. Eitje😚

Reputatie 6
Badge +4

klopt, na 5 minuten googelen heb ik een 06 nummer en lokaal nummer gevonden van postuma telecom in neede, inclusief naam, adres en kvk nummer. of het degene is achter dit alles weet ik natuurlijk niet, dus daarom zet ik de link hier niet. 

Reageer