Consumentenbond.nl

Webshop wil aankoop niet retourneren

• 21 april 2018
  • 8 reacties
  • 886 Bekeken

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden bij het bedrijf BALR een bestelling gedaan.
Omdat ik een kortingscode gebruikt hebt willen zij mijn aankoop niet retourneren (heb wel binnen de 14 dagen bedenktijd contact opgenomen).
Ze zeggen dat omdat de kortingscode alleen voor vrienden en familie van balr-medewerkers was zij mondeling moesten vertellen dat bij gebruik van deze code geen mogelijkheid tot retourneren was.
Alleen ik heb deze code op internet gevonden en had geen idee dat deze code alleen voor vrienden en familie van balr medewerkers was.

Nu is het inmiddels 3 weken na mijn eerste bericht en na hun afwijzing en reageren ze niet meer op mijn mailtjes. Toch ben ik er van overtuigd dat ik mijn producten wel degelijk retour mag sturen.

Heeft iemand enig idee of ik gelijk heb en als dat zo is hoe ik er voor zorgen moet dat ze mijn producten retour gaan nemen?

Alvast bedankt!

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Mij lijkt dat u gewoon recht heeft om de goederen terug te sturen en uw geld retour te ontvangen.
Als u lid bent van de Consumentenbond zou u de juridische afdeling om advies kunnen vragen.
Als u er met het bedrijf niet uitkomt kunt u ook een verhaal op het Klachtenkompas op deze site plaatsen. U vindt dit onderaan deze pagina in de blauwe balk onder "Doe mee".
Ach ja. BALR. Ex prof voetballers. Die hebben toch nooit iets met de wet te maken (gehad) ? Daar zijn ze te goed voor. Wat een flauwekulverhaal hebben ze nu weer verzonnen. Wellicht dat dit soort flutredenaties bij een scheidsrechter op het voetbalveld stand houden maar toch niet in het echte leven ? Het zou door een medewerker mondeling moeten worden medegedeeld dat er geen recht op retour is ? Ik ben geen jurist maar dit lijkt een kansloze redenering.
Ja ik heb ook zo'n gevoel (sterk vermoeden) dat ik gewoon gelijk heb. Maar voor mij is de vraag waar ik nu heen moet om er voor te zorgen dat ik wel gewoon mijn product retourneren kan? Balr neemt het namelijk niet aan en ik heb er al wel voor betaald.
Reputatie 6
Badge +5
Consumentebond heeft bepaalde voor gemaakte brieven, @Niels Kamper
Waar kunnen wij die brieven vinden?
Reputatie 6
Badge +6
Beste @sanvander ,

Van harte welkom op het forum. Het lijkt me verstandig om jouw verhaal ook voor te leggen aan één van onze adviseurs. Ik verwacht dat zij jou wel kunnen vertellen wat jouw recht zijn als consument. Het is wel - zoals @Ekokok - aangeeft een dienst voor leden van de Consumentenbond.

Verder is het ook verstandig om jouw klacht te plaatsen op Klachtenkompas.nl. Ik weet van mijn collega's van Social en Klachtenkompas dat BALR hoogstwaarschijnlijk actief wordt op Klachtenkompas deze week. Dan kunnen ze dus ook direct jouw klacht in behandeling nemen.

@TijsZonderH : Voorbeeldbrieven zijn hier te vinden. 👍🏻
Reputatie 7
Badge +7
Jammer genoeg is BALR. ondanks de belofte nog steeds niet actief geworden op Klachtenkompas.
Hoe is de status van jouw klacht op dit moment @sanvander?
Heb afgelopen maandag een mailtje gekregen dat ze het begin volgende week gaan voorleggen aan de management. Ben benieuwd. @Monique van de Beek

In ieder geval bedankt voor alle reacties tot nu toe 🙂
Reputatie 7
Badge +7
@sanvander, ik heb toevallig net een topic geopend over retourzendingen naar webshops. Je kunt in mijn topic tevens een link vinden naar het gratis artikel dat hieraan gewijd is in de nieuwste Consumentengids. Ik zou je zeker willen aanraden dit artikel te lezen, en dan te oordelen over BALR. en of wat zij doen mag, code of niet. 😉

Reageer