Consumentenbond.nl
Beantwoord

Webshop wil dat ik geld op kom halen

• 28 juli 2020
  • 6 reacties
  • 373 Bekeken

Beste allen,

Enige tijd geleden heb ik iets besteld bij een webshop en iets in backorder geannuleerd. Hiervan kreeg ik netjes een credit factuur met de melding dat het geld klaar ligt in de kluis en dat ik het kan komen halen. 

Echter had ik het geld online via iDeal betaald en zou het graag terug gestort krijgen. De webshop geeft aan dit niet te kunnen doen en dat ik het toch echt moet komen halen:

Wij kunnen geen geld retour storten dus u zult het echt hier op moeten komen halen.

Het heeft geen haast want het ligt bij ons in de kluis dus mocht u in de buurt zijn dan kunt het op komen halen.

Na onderzoek kom ik op dit artikel: https://www.webwinkelkeur.nl/regels-terugbetalen-na-retour/ waarin staat dat de webshop via dezelfde weg dient terug te betalen maar dit artikel is 5 jaar oud en ik kan geen nieuwere versie vinden. 

Kan iemand mij vertellen hoe het nu precies zit? Moet ik mijn geld gaan halen of moeten zij het terugstorten? 

Alvast bedankt!

Groeten Sytze

icon

Beste antwoord door S Notebomer 28 juli 2020, 14:35

Bedankt beide en ik ben het volkomen met jullie eens. Ik had inmiddels contact opgenomen met de webshop en ze hierop attent gemaakt. Ze stuurden vervolgens een mail terug dat het geld toch wordt overgemaakt. Ik ben benieuwd. Omdat het er nu op lijkt dat ze zich toch netjes gedragen vind ik het niet gepast de naam van de webshop te noemen.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +8

Dank voor de update! Fijn om te lezen dat ze het geld alsnog teruggestort hebben, @S Notebomer.

Dank voor je reactie. Ja ik vond het ook gek, misschien inderdaad dat ze dachten van als ik eenmaal binnen ben dat ik nog wel iets koop. Maar goed, het geld is er weer dus wat mij betreft eind goed al goed en ik heb nu in elk geval geleerd wat mijn rechten zijn. In je recht staan en je recht krijgen zijn soms toch 2 heel verschillende dingen. ;)

Fijn weekend!

Reputatie 3
Badge +3

Goed dat het is opgelost. Lijkt op een soort ontmoedigingsbeleid. Bij gebruik maken van het wettelijk herroepingsrecht is inderdaad voorgeschreven dat op dezelfde wijze terugbetaald moet worden als dat er betaald is.

Er kunnen natuurlijk andere regels gelden als dit buiten de regels van het herroepingsrecht valt. Maar vreemd is het wel.

Bedankt beide en ik ben het volkomen met jullie eens. Ik had inmiddels contact opgenomen met de webshop en ze hierop attent gemaakt. Ze stuurden vervolgens een mail terug dat het geld toch wordt overgemaakt. Ik ben benieuwd. Omdat het er nu op lijkt dat ze zich toch netjes gedragen vind ik het niet gepast de naam van de webshop te noemen.

Reputatie 5
Badge +4

Zoiets onzinnigs heb ik nog nooit gehoord of mee gemaakt. Het geld hoort gewoon terug gestort te worden op je rekening, en wel binnen 14 dagen na annulering van je bestelling.

Over welke webshop gaat het?

Ik denk dat eenmaal binnen ze u een offer gaan doen, you can't refuse. Geld in een kluis bij een webshop klinkt heel, heel raar. Natuurlijk moeten ze uw geld gewoon overmaken.

Reageer