Consumentenbond.nl
Vraag

webwinkel levert verkeerd product

• 25 augustus 2020
  • 7 reacties
  • 442 Bekeken

Goedendag,

Inmiddels alweer een tijd geleden heb ik een spiegel reflex camera gekocht bij Cameranu.nl.

Bij aankomst bleek de verkeerde camera geleverd te zijn. Ik heb dit direct aangegeven bij de winkel en ik kon de camera terug sturen. Eenmaal terug gestuurd bleven ze beweren dat de camera, welke ik terug heb gestuurd, nooit van hun is geweest en of ze deze weer terug konden sturen. 

Het verschil in kwaliteit en waarde is zo groot dat ik hier tot nu toe niet op in ben gegaan maar ze willen verder ook niet meewerken. Ik zit nu in een situatie dat ik, en veel geld kwijt ben en nog steeds niet de juiste camera heb.

Inmiddels zit ik met de handen in het haar en heb ik geen idee hoe ik dit aan moet pakken.

Met vriendelijke groet,

Dion

7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Gezien het feit dat cameranu.nl aangesloten is bij Thuiswinkel Waarborg moet daar toch wel uit te komen zijn. Wat bedoel je met “ze beweren dat de camera … nooit van hun is geweest”?

Zij hebben de camera toch aan jou verkocht?

Kun je aan tonen dat je wat anders hebt besteld? Ik neem toch aan dat je een bestelbevestiging hebt gekregen? Hoe dan ook, als jij kunt aantonen dat je iets anders hebt geleverd gekregen dan je hebt besteld heb je bij Thuiswinkel Waarborg veel zekerheden. Je kunt een klacht indienen via www.thuiswinkel.org/klacht-indienen. Als dat niet helpt, kun je een geschil beginnen Bekijk de procedure van De Geschillencommissie

Nog iets anders: als jij de camera direct hebt teruggestuurd na je klacht, heb je zonder dat je iets hoeft uit te leggen toch sowieso recht op ontbinding van de aankoop, via het recht op retour? 

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren

Reputatie 7
Badge +4

cameranu geeft dus aan dat de camera die je teruggestuurd hebt niet bij hun vandaan kwam en dus zeggen dat je ….. (vul maar in). 

dat is toch wel een rare situatie, zeker ook omdat dat soort logistieke bedrijven hun processen wel op hebben. en er kan altijd wat fout gaan

Reputatie 3
Badge +2

cameranu geeft dus aan dat de camera die je teruggestuurd hebt niet bij hun vandaan kwam en dus zeggen dat je ….. (vul maar in). 

dat is toch wel een rare situatie, zeker ook omdat dat soort logistieke bedrijven hun processen wel op hebben. en er kan altijd wat fout gaan

Je reactie snap ik niet.

Zoals ik het zie: Iemand bestelt wat bij een webshop. Daarvoor wordt ook betaald. Dan moet de koop toch ongedaan gemaakt kunnen worden? Of is de bewering dat er een willekeurige camera - die iemand toevallig nog had liggen - is teruggestuurd en niet de bestelde camera?

Of is de bewering dat er een willekeurige camera - die iemand toevallig nog had liggen - is teruggestuurd en niet de bestelde camera?

Yep, dat beweert men, probeer het tegendeel maar eens te bewijzen.

Reputatie 7
Badge +4

ik lees inderdaad dat cameranu vindt dat je iets teruggestuurd hebt wat niet bij hun vandaan komt. dat een is een bijzondere reactie van een gerenomeerd bedrijf. 

Badge +8

Hi @DionD, zijn er ondertussen nog ontwikkelingen? Je zou er ook voor kunnen kiezen om een klacht te plaatsen op Klachtenkompas. Wellicht kom je er daar samen met cameranu uit. Succes!

Goedemorgen,

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb via thuiswinkel.org een officiële klacht ingediend, mochten ze binnen 7 dagen niet reageren dan helpen ze me verder met de vervolgstappen.

Voor nu helaas nog geen concreet antwoord of uitkomst, zodra hier meer over bekent is dan laat ik dit via deze weg weten.

mvg Dion

Reageer