Consumentenbond.nl
Vraag

webwinkel levert verkeerd product: retour naar China

• 19 november 2020
  • 4 reacties
  • 271 Bekeken

Ik heb bij frissedeals.nl een spaarpot in de vorm van auto gekocht.

na 3 weken kreeg ik uiteindelijk pakketje uit china binnen , en wat blijkt dat er totaal ander produckt in zit namelijk een speelgoed auto .

Nu heb ik frissedeals een mail gestuurd en krijg ik als antwoord dat ik geld terug krijg als ik het retrour zend,  Maar nu komt het , ik moet het terug sturen met track en trace na china dus kosten 30 eur en spaarpot kosten ook 30 eur , dus heeft totaal geen zin om terug te sturen.  En hun weigeren de onkosten te vergoeden , ze verwijzen dan na terugbetalingsbeleid dat retour kosten altijd voor eigen rekening zijn., Hun sturen toch iets verkeerds daar kan ik toch niks aan doen .  betekent dit dat ik dus nu niks er tegen kan doen? of ja 30eur betalen voor verzend kosten om me 30 eur terug te krijgen ,  dat slaat toch nergens op.

4 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik zou ze gewoon een foto, een afbeelding van het verkeerd geleverde product sturen. Je hebt dan het bewijs gestuurd en een stukje papier versturen kost niet veel!

U heeft het waarschijnlijk niet doorgehad maar dit is één van de vele drop shippers, die sturen uw order door naar China en daar moet de retour dan ook naartoe terug. Het is u wellicht ook opgevallen dat er nergens een naam of adres op de site staat, althans ik kon hem zo snel niet vinden, en dat betekent dat u geen enkele juridische druk kunt uitoefenen. Als ze u zat zijn beantwoorden ze uw mail gewoon niet meer, het domein is geregistreerd in Canada dus zoek het maar uit.

Badge +8

Een tijdje terug heeft iemand een vergelijkbaar topic geopend, hierin deelt dit Communitylid ook de geschreven brief op aanraden van ConsuWijzer. Misschien heb jij er ook wat aan, @superlove

Badge +2

Frissedeal, Cooledeal en wellicht nog meer , zijn allemaal op elkaar lijkende websites mogelijk uit dezelfde koker.

Het draaiend kerstboom verhaal versus =  "ik kreeg een sticker met een

afbeelding van een kerstboom " ben ik ook hier 2 x  tegengekomen dat kwam me

bekend voor ;-)

Ik snap wel dat mensen zich laten verleiden tot aankoop maar vooraf

beoordelingen  bekijken voor je iets aanschaft kan nooit kwaad natuurlijk.

Ook als iets te mooi is om waar te zijn is het dat ook.

Het is zuur maar als het bestelde tegenvalt ( als je überhaupt al iets

krijgt )  zit er vaak niets anders op dan je verlies te nemen in deze. Het

is vechten tegen molens om te proberen je gelijk te halen vrees ik.

De sites worden opgezet om snel te scoren en net zo snel weer van het net

afgehaald om een nieuwe te beginnen waarna het verhaal weer van voor af aan

begint.

Voel je je opgelicht: natuurlijk dat snap ik wel, als je voor je gevoel aangifte wil doen zeker proberen maar verwacht geen wonderen.

Dit soort praktijken zijn lastig te stoppen.

Reageer