Consumentenbond.nl

Webwinkel pech: geld weg!

• 22 november 2016
  • 28 reacties
  • 2158 Bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

In mei 2016 sokken besteld bij ANWB webwinkel, hierna in overleg retour gezonden. Ben nu nog steeds bezig om mijn geld terug te krijgen. Geven geen ene reactie terug. Heb al verschillende keren via mail gereageerd en ook een aantal keren via hun site. Het enigste bericht wat ik krijg is dat zij binnen 5 dagen zullen reageren, dus niet. Een aantal keren in de ANWB winkel geweest zij kunnen ook niets betekenen. Telefonisch wordt er niet gereageerd.
Bij AliExpress iets dubbel besteld.

Dit geannuleerd en mijn geld was binnen een week teruggestort.
ASOS order afgekeurd door IDEAL. Een bestellen van rond de 300 euro gedaan bij ASOS.com. Hier heb ik eerder besteld en dit ging goed. Dit keer heb ik het geld overgemaakt via Ideal. De volgende dag bleek na inloggen dat mijn order was afgekeurd. Dit bleek te komen door een storing. Het geld bleek na veel mail verkeer (in het engels en niet telefonisch bereikbaar) via een partner bij ASOS terecht te komen. De partner is EXPERCASH. ING kan inzien dat dit geld is overgemaakt. ASOS geeft aan het geld nooit ontvangen te hebben en heeft bij IDEAL een onderzoek aangevraagd (zie onderstaande mail). Ik heb aangegeven dat ik zaken doe met ASOS. Niet met IDEAL nog EXPERCASH. Dat is hun pakkie an. ASOS geeft aan niks te kunnen doen totdat IDEAL het onderzoek heeft afgerond. De aanvraag van het onderzoek is 12 maart gedaan door ASOS bij IDEAL. De hele zaak loopt inmiddels sinds 16-02-2017. Ik heb al mijn transacties inmiddels toegezonden en krijg steeds een ander die mij te woord staat waardoor ik nu geËist heb alleen nog maar te spreken met de manager. Weet iemand wat mijn rechten zijn? Wat is de volgende stap (aangifte)?

Onderstaande bericht is de laatste mail van ASOS Hello Justin,

Thanks for getting in touch.

I understand that you would like for your query to be escalated to a manager or senior member of the company.

My name is Temi and I work on our Customer Experience team here at ASOS - We act as the highest point of contact for all escalated customer queries and complaints, and I'm happy to help today.

I'm sorry to hear about your experience with your order 250826788. Here at ASOS we aim to provide efficient, accurate, punctual service to all our customers. I'm very sorry that you have been affected on this occasion.

I understand that you placed the order on the 16th of February and sadly the order was cancelled. We allow up to 10 working days for the funds to appear back on the payment method used and so I can see that my colleague advised this on the 17th of February.

I can see that you got back in touch on the 9th of March as you advised that you haven't received your funds back on your iDEAL account. We then asked for your bank statement so we can confirm this before passing this to the relevant team to look into.

This query was then passed to the Customer Experience team as we handle iDEAL queries - I can confirm that we raised this with iDEAL on 12th of March and sadly we've not heard back as on yet.

As the order was cancelled, the fund is in a pending state with iDEAL and so I'm unable to refund you on our end as we do not have the funds. I'd like to assure you that we're doing everything possible to get your refunds back on your iDEAL account and so I've chased this up once more for you. I'm unable to provide a timeframe that the refund will be actioned as we do need to allow iDEAL to confirm this.

Once your refund has been processed by iDEAL, please rest assured I or another member of our team will send you an email to update you straight away as we would never want to keep you in the dark - I'm very sorry for any inconvenience this has caused you.

I really do appreciate your continued patience Justin and hope to be in touch soon. As always, if you have any questions or need help with anything else in the meantime, please do not hesitate to let me know.

Best Wishes, Temi

ASOS Customer Care

[img]https://attachment.outlook.office.net/owa/justin_schuit@hotmail.com/service.svc/s/GetFileAttachment?id=AQMkADAwATE4MTYxLWE2ZTUtZjRkYi0wMAItMDAKAEYAAAMLHM%2Bgx%2BaaQL7%2B%2FBY1LhYNBwDSo71eVNKmTov%2FPsUpzmTrAAACAQwAAADSo71eVNKmTov%2FPsUpzmTrAAAAk%2BeR5wAAAAESABAAZbI8xelbAE2Qitzr%2BToK6A%3D%3D&X-OWA-CANARY=MqavSLuBZ0GEBR6PLH9WZRBmdj2Ue9QYyzSiKclkBroBjQaJ1zHWkZKlhvgZUdi1FxsEHdJiBcg.&token=bc824ba2-7793-4106-9a44-a2b2009aa8a3&owa=outlook.live.com&isc=1&isImagePreview=True[/img]

Reageer