Consumentenbond.nl
Vraag

Wel besteld en betaald maar niet geleverd (Aliexpress)

• 14 juli 2020
  • 3 reacties
  • 249 Bekeken

Badge

Hallo allen, 

Ik heb geen idee of ik mijn vraag hier goed stel, noch ben ik goed met de zoekfunctie. Al kom ik momenteel niet meer verder met mijn klacht bij de instanties in kwestie. 

Op 14 april heb ik een telefoontoestel besteld via de bekende of beruchte website AliExpress. Op zich heb ik hier meerdere bestellingen gedaan en was hier uiterst tevreden over. Om niet met de douane in de problemen te komen, heb ik een bestelling via Spanje gedaan. Dan maar iets duurder, maar wel maar een week levertijd en geen douane problemen. 

Altans dat dacht ik. De verwachte levertijd werd niet gehaald en heb contact gezocht met de verkoper, ook omdat het traceren van het pakket niet mogelijk was. Hierbij heb ik een ander traceernummer ontvangen omdat er iets mis ging tijdens de Covid-19 situatie en netjes gewacht tot en met 24 april. Op deze dag zou mijn pakket geleverd zijn, maar dus niet bij ontvangen zijn. 

Ook hierbij weer contact gehad met de verkoper die een internationaal onderzoek heeft ingesteld. Resultaat van het onderzoek 'pakket is afgeleverd en de handtekening is gezet geworden', wat op zichzelf al bijzonder was gezien geen enkele postbode hier een handtekening mag ontvangen. De verkoper heeft me verwezen naar de lokale post (GLS) om hier verder een onderzoek in te stellen. GLS heeft na mijn eerste contact een standaard boodschap gestuurd om te checken bij de buren etc. en hierna geen enkele reactie meer gegeven op mails die ik gestuurd heb.

Wat kan ik hier verder mee doen? 

Groeten,

Jeff

3 reacties

De verkoper moet aantonen dat het afgeleverd is, als uw handtekening er niet opstaat moeten ze aan kunnen geven waar het afgeleverd is. Het adrez. Blijkbaar vinden ze het ok dat u niet zelf tekent dus vertel het dan maar.

Klaag niet bij GLS want daar heeft u niets mee te maken maar klaag bij de verkoper of Ali en vraag en betwist het bewijs.

Reputatie 2
Badge +2

Heb je ook een “dispute” geopend op de website van Ali? Ik begrijp dat dat wel binnen een bepaalde tijd moet gebeuren. Ik doe bijna geen zaken met Chinese webwinkels, maar de paar keer dat ik dat wel gedaan heb uitsluitend als het mogelijk was achteraf te betalen. Dat geeft een hoop gemoedsrust!

Reputatie 6
Badge +5

Klopt, zonder dispute kom je niet aan je recht.
Beide partijen kunnen daar hun bewijs in zetten.
Kom je er niet uit, beslist Ali Express
Heb je met creditcard betaald, dan kun je daar ook nog eens aankloppen voor hulp.

Hou rekening met de spraakverwarring omdat alles door vertaalmachines gaat.
Dus korte telegramzinnen gebruiken.
Op een ingewikkelde zin, krijg je gewoon als antwoord. “Ik vind je ook lief” of zoiets.

Reageer