gratis artikel

Wel besteld, niet geleverd

• 25 January 2023
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken
Wel besteld, niet geleverd
Badge +8
  • Community Manager
  • 2199 reacties

In 2022 waren er ongeveer 13.000 aangiften bij de politie over nepverkopers. De webwinkel met de meeste aangiften was Exciter.shop.

Welke trucs gebruikte deze verkoper en waar moet je op letten als je gaat webwinkelen? In dit gratis artikel uit de Consumentengids van februari 2023 lees je meer.

Wat zijn jouw ervaringen met nepshops? Praat mee!

1 reactie

Reputatie 4
Badge +4

Mijn ervaringen met nepshops zijn nihil. En dat terwijl ik het nodige bestel. 

Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar het vermijden van nepverkopers is m.i. niet zo moeilijk. Het vereist wel enige inspanning. 

Ten eerste check ik de algemene voorwaarden (en vooral op voorwaarden die erop wijzen dat er sprake is van dropshipping) en het KvK-nummer.

Vervolgens check ik of de shop is aangesloten bij een keurmerk. Dat doe ik bij de site van het keurmerk, niet bij de shop. Vervolgens check ik op reviews. Zijn die positief, en zo ja, slaan.de commentaren ergens op? Zo nee, hoe reageert de webwinkel?

Bij voorkeur kies ik een winkel die achteraf betalen aanbiedt. Als je een niet algemeen verkrijgbaar artikel bij een webshop tegen een zeer gunstige prijs kunt kopen, is het zeer waarschijnlijk niet in de haak. Tot nu toe leidt mijn aanpak tot goede ervaringen. En als een webwinkel eenmaal mijn vertrouwen heeft ben ik best bereid iets meer te betalen dan elders.

Reageer