Ziek en annuleringsverzekering

• 9 June 2022
  • 7 reacties
  • 123 Bekeken

Hallo allemaal. Ik heb borstkanker gehad en helaas sinds kort zijn er uitzaaiingen gevonden. Hiervoor krijg ik medicijnen die ik thuis kan innemen. De arts denkt dat het hiermee stop gezet kan worden en misschien vermindert. Ik voel me fysiek nog prima en wilde op vakantie gaan. De arts ziet geen belemmering voor een vakantie l, deze ziekte zou door medicijnen jaren onder controle gehouden kunnen worden en chronisch. Toch wil ik een annuleringsverzekering afsluiten omdat je het gewoonweg niet weet. Arts geeft wel toestemming te gaan en ziet geen belemmeringen. Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten? Ben ik dam gedekt en mijn gezinsleden? Moet ik daar iets extras voor doen (dokter verklaring) heeft iemand van jullie ervaring met (chronisch) ziek zijn en annuleringsverzekering afsluiten? Ervaring met verzekeringsmaatschappijen of tips welke ik zou kunnen nemen?

Heel erg bedankt alvast 

7 reacties

https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/annulerings-en-reisverzekering-afsluiten-met-een-medisch-verleden

Dank voor de link..deze had ik al gelezen. De vergelijker doet het helaas niet. De keuze hulp.staat geen component chronisch ziek tussen. Ik weet nu niet welke verzekering ik het beste kan afsluiten. Ik zie door de bomen het bos niet. Moet ik overal de voorwaarden lezen, dat probeer ik wel.maar weet niet waar te beginnen.

Het zou fijn zijn als iemamd ervaring heeft en eerder een annuleringsverzekering heeft afgesloten. Dan kan ik gerichter zoeken en lezen 

Reputatie 7
Badge +7

Wat ik weet van verzekeringen is dat ze een risico verzekeren. Dus dat er een risico is dat je iets krijgt dat er nog niet is. Ik verwacht dat je die annuleringsverzekering wel kan afsluiten maar bij claimen gaan ze het niet erkennen omdat je die ziekte al had. Er is dan geen risico meer. Je weet van tevoren dat er complicaties mogelijk zijn.

Wat ik weet van verzekeringen is dat ze een risico verzekeren. Dus dat er een risico is dat je iets krijgt dat er nog niet is. Ik verwacht dat je die annuleringsverzekering wel kan afsluiten maar bij claimen gaan ze het niet erkennen omdat je die ziekte al had. Er is dan geen risico meer. Je weet van tevoren dat er complicaties mogelijk zijn.

Betekend het dan dat al die.miljoenen mensen die chronisch  ziek zijn geen annuleringsverzekering kunnen afsluiten? In de link van hierboven staat van wel. Probleem.alleen is dat ik niet weet waar dan en tegen welke voorwaarden 

Reputatie 7
Badge +7

Ik denk dat je dan een reisverzekering moet afsluiten. Krijg je onderweg dan iets chronisch dan valt het onder de zorg. Maar dikwijls krijg je in het buitenland minder vergoed vanwege andere regels, de reisverzekering vult dat dan aan. De medische module met repatriëren moet er dan bijzitten.

Maar krijg je iets chronisch voordat de reis begint valt het niet onder de reisverzekering en moet je de annuleringsverzekering hebben. Ik denk dat ze aan de voorkant wel die verzekering zullen aangaan, maar aan de achterkant dan toch gaan weigeren want het was geen risico. Een gebroken been onder het skieën is een risico, maar als je al een gebroken been had en er komen voor het vertrek al complicaties, denk ik niet. Er gaat dan ook discussie komen wat je eerlijk van tevoren aan de verzekeraar hebt gemeld. En als je het wel meldt gaan ze mogelijk zeggen dat en dat verzekeren we niet. Ik heb hier nooit mee te maken gehad, ik weet het verder niet.

Reputatie 3
Badge +4

Hoi @noortje04, heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden?

Groetjes Shana

Nee niet echt. Ik weet dat je je kan verzekeren maar weet dus niet welke verzekeraars aanvullende voorwaarden stellen (zoals doktersverklaring) en.in hun voorwaarden zie ik dat ook niet staan. Ik hoopt iemamd te treffen die een annuleringsverzekering heeft afgesloten die zelf ook ziek is (geweest) dus echt eigen ervaring .maar helaas.

Reageer