Ziggo informeert verkeerd en weigert te reageren cq teveel betaalde geld terug te storten

• 1 December 2022
  • 10 reacties
  • 149 Bekeken

Na meer dan 30 jaar ziggo  heb ik op 3 november een provider wisseling gemaakt van ziggo naar kpn.

T.a.v. kpn niets dan lof, helaas t.a.v. ziggo is het een tegen puinhoop.\

In sept heb ik bij ziggo telefonisch navraag gedaan over de datum waarbij ik kon overstappen naar KPN waarbij geen kosten meer cq geen contract meer zou zijn..

DE DATUM DIE ZIGGO MIJ DOORGAF WAS 3 NOV.  KPN heeft de wisseling in overleg keurig afgewacht tot 3 nov.

Ik heb gelijk mijn apparatuur nextbox en modem teruggestuurd waarbij ik alleen een bevestiging kreeg van het terugontvangen modem. Wederom gebeld. Alles was in orde, nextbox was waarschijnlijk nog niet gescand(na 2 wkn!!) en het betaalde bedrag (abonnement nov) zou op 3 dgn na teruggestort worden.

Oke dacht ik, komt goed.

Nu eind nov. ontving ik de eindafrekening waarbij meer dan 60 euro ingehouden werd ivm eerder beeindigen contract.  Hetgeen ik totaal niet begrijp aangezien ziggo zelf de datum van 3 nov heeft doorgegeven.

Gebeld, geen oplossing, klachtenkompas geen reactie, klantenservice geen reactie.

Ik accepteer dit niet en zie het als een fout van ziggo die mij  verkeerd heeft voorgelicht en eis mijn betaalde bedrag nov minus 3 dgn retour op mijn bankrekening.

Tevens erger ik me aan de houding van ziggo na ruim 30 jaar abonnee geweest te zijn.

Een vergissing maken kan, maar herstel je fout dan en zeg sorry. zo is t om je  te schamen.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +7

@J. Beaulen “In sept heb ik bij ziggo telefonisch navraag gedaan over de datum waarbij ik kon overstappen naar KPN waarbij geen kosten meer cq geen contract meer zou zijn"”

Heeft u daar dan geen bevestigingsmail van gevraagd?

Uw (eind)contract datum en de daar aan verbonden opzegtermijn, klopt dat dan ook met de telefonische opzegging?

Als u de gegevens van dat contract nog heeft kunt u dat zelf controleren.

“ivm eerder beeindigen contract” Dan is er een fout met de opzeg-einddatum contract gemaakt,

dat is telefonisch moeilijk te bewijzen, als u het gesprek niet heeft opgenomen!

Ook na 30 jaar blijft u voor Ziggo nog steeds een nummer😩

Als u met uw contract kan aantonen dat het niet klopt, heeft u zeker een bewijs.

Kunt u nog wel inloggen bij "mijnziggo” om uw gegvens in te zien?

U kunt.na 30 jaar toch gewoon per kalendermaand opzeggen? Wet van Dam. Wat is er dan aan de hand?

Ik heb bij ziggo een korting gehad t laatste jaar. 

Deze liep volgens ziggo telefonisch medegedeeld af 3 nov. Achteraf na inhouding maandbetaling en bellen was dit opeens 30 nov.

Gebeld. Wederom. Een juffrouw ging dit uitzoeken, wachttijd nm in gesprek 20 min. De hele situatie was voor ziggo onduidelijk.. administratief klopte e.e.a. niet werd me medegedeeld. Ziggo ging t uitzoeken en ik word teruggebeld.... 

Helaas heb ik na een uitzoektijd van 20 min. Niet veel vertrouwen 

Ik heb bij ziggo een korting gehad t laatste jaar. 

Deze liep volgens ziggo telefonisch medegedeeld af 3 nov. Achteraf na inhouding maandbetaling en bellen was dit opeens 30 nov.

Gebeld. Wederom. Een juffrouw ging dit uitzoeken, wachttijd nm in gesprek 20 min. De hele situatie was voor ziggo onduidelijk.. administratief klopte e.e.a. niet werd me medegedeeld. Ziggo ging t uitzoeken en ik word teruggebeld.... 

Helaas heb ik na een uitzoektijd van 20 min. Niet veel vertrouwen 

Wat valt daar überhaupt aan uit te zoeken? Uw contract loopt van de startdatum en tel daar twaalf maanden bij op. Dat kunt u zelf ook nakijken.

Als ze u via de telefoon verkeerd hebben geïnformeerd denk ik dat u daar wel rechten aan kunt ontlenen, als u maar niet in de situatie komt dat ú moet bewijzen dat ze dat doorgeven hebben want dat lijkt mij ondoenlijk 

Ik herken dit wel.
De Helldesk van Ziggo weet niets en ze kletsen uit hun nek.
Je moet heel zorgvuldig alle dingen zelf bijhouden.

Ik herken dit wel.
De Helldesk van Ziggo weet niets en ze kletsen uit hun nek.
Je moet heel zorgvuldig alle dingen zelf bijhouden.

Zir je ook bij Ziggo?

Zit nu bij kpn.

Administratief een pluim. Deskundig personeel.

Internet en tv prima.

Zit nu bij kpn.

Internet en tv prima.

Mooi, ik ga 6 Jan ook over maar dat is gewoon voor het geld, 12 maanden voor €35 bespaart me €325 in een jaar. Maar niets mis met ideeele motieven.

Reputatie 6
Badge +4

Zit nu bij kpn.

Internet en tv prima.

Ook bij KPN gaat veel mis hoor. Daarvoor hoef je alleen maar even op hun forum te kijken. Overigens heb ik zowel met Ziggo als met KPN nooit echte problemen gehad.

@A. Deen 
Ik heb ooit tv gehad van Ziggo.
Ik heb wel veel problemen met hun van dichtbij gezien.

Iedere provider heeft wel zo zijn problemen.
Zodra er iets raars mis gaat, leer je ze kennen.

Ik zit zelf bij Freedom internet op dit moment.
Ben bij XS4ALL weg gegaan, toen KPN de zaak ging slopen.

Reageer