Consumentenbond.nl

Ziggo sluit KPN aansluiting af

Ik ben benaderd door Ziggo om over te stappen van KPN naar Ziggo. Aanvankelijk ben ik daar op ingegaan maar bij het aanleveren van de apparatuur bleek Ziggo nog gebruik te maken van Co-ax terwijl ik in mij huis alleen nog een nieuwe glasvezelaansluiting heb. In overleg met Ziggo is het contact niet ingegaan en alle apparatuur retour gestuurd. Nu is maandag jl mijn KPN abonnement toch door Ziggo opgezegd bij KPN en heb ik sinds maandag geen internet, telefoon en televisie meer. Met thuiswerkende echtgenote en thuis-studerende kinderen is dat best een probleem.

KPN zou maandag de verbinding herstellen maar deze case blijkt nu plotseling te zijn afgewezen, zonder de klant hierover in te lichten. Zoek het maar uit of ga maar naar een andere provider zegt KPN. Absurd om zo met je klanten om te gaan.

Hoe kan Ziggo zo maar een contract opzeggen, terwijl er geen nieuwe overeenkomst is ingegaan en waarom kan en wil KPN de verbinding niet herstellen?

13 reacties

KPN zou maandag de verbinding herstellen maar deze case blijkt nu plotseling te zijn afgewezen, zonder de klant hierover in te lichten. Zoek het maar uit of ga maar naar een andere provider zegt KPN. Absurd om zo met je klanten om te gaan.

Geen idee waarom het lijkt dat KPN u niet terug wil maar u heeft toch zelf opgezegd. Dan is het laatste waar u over kunt klagen wel dat KPN u als klant beter zou moeten helpen.

waarom kan en wil KPN de verbinding niet herstellen?

Hebben ze u geen enkele reden gegeven?

Herstellen doen ze niet, vraag maar een nieuw abonnement aan is hun antwoord. Ik vermoed dat het callcenter daar provisie over krijgt want andere oplossingen krijg ik niet. 

Reputatie 3
Badge +2

Toch maar door blijven zeuren, en vragen om de hoogste baas of chef te spreken en daar de situatie uitleggen
“Äls niets komt tot iets, dan kent men zich zelve niet” 

veel succes!

Heb uiteindelijk gevraagd naar de manager, maar die krijg ik niet aan de telefoon. 

Herstellen doen ze niet, vraag maar een nieuw abonnement aan is hun antwoord. Ik vermoed dat het callcenter daar provisie over krijgt want andere oplossingen krijg ik niet. 

En wat is daarmee dan het probleem? Meestal krijg je toch juist korting als je contract vrij bent en op glasvezel kunt u zelfs kiezen uit verschillende aanbieders.

@ A.Deen; ik heb helemaal niet zelf opgezegd. Ik heb zelfs uitgebreid contact met KPN gehad over wijzigingen in mijn abonnement en uitbreiding van hun diensten. Toch heeft Ziggo ongevraagd mijn abonnement opgezegd bij KPN. KPN geeft aan dat Ziggo dit wel vaker doet! Vervolgens loop ik tegen een ambtelijke molen aan en kom geen steek verder. Een nieuw abonnement aanvragen duurt ca. 3 weken! 

Een nieuw abonnement aanvragen duurt ca. 3 weken! 

Oeps, dat is wel zuur in een periode dat iedereen thuis wil werken. U zou het probleem op klachtenkompas.nl kunnen zetten, daar reageert KPN heel netjes, maar of u het er ook mee versneld blijft afwachten.

Reputatie 5
Badge +4

Wat ik niet begrijp is dat je Ziggo apparatuur laat leveren, terwijl je blijkbaar niet wilt overstappen, dus ook niet het KPN abonnement wilt beëindigen? Ik wil niet vervelend doen, maar dit gedoe heb je wel zelf in de hand gewerkt. Dat een kabelaar als Ziggo met coax werkt is algemeen bekend. Was het je niet bekend, dan had je je voor je met Ziggo in zee wilde gaan, van tevoren kunnen (laten) informeren.

Zowel KPN als Ziggo hebben een actief forum, open daar een topic over het probleem. Hier kan niemand iets voor je regelen of bespoedigen.

Reputatie 7
Badge +4

als je overstapt van provider geef je je nieuwe provider ook opdracht tot opzegging van je oude,staat vast ergens in de bevestiging. 

Reputatie 3
Badge +2

Gewoon de hoogste baas van KPN zoeken, bijvoorbeeld brief aan de Directie KPN met SPOED op envoloppe en de zaak uitleggen dat je door de hele actie ernstig in de problemen komt enz. en graag versneld actie, anders gewoon aanvragen en wachten

Reputatie 5
Badge +4

Gewoon de hoogste baas van KPN zoeken, bijvoorbeeld brief aan de Directie KPN met SPOED op envoloppe en de zaak uitleggen dat je door de hele actie ernstig in de problemen komt enz. en graag versneld actie, anders gewoon aanvragen en wachten

Ik hoop en verwacht dat de directie zich uitsluitend bezig houdt met belangrijker zaken.:wink:

@Mazzel Je rukt me de woorden uit de mond, een beetje gevoel voor proportionaliteit is wel op z'n plaats. Er gaat niemand dood.

Reputatie 4
Badge +3

Gewoon de smartphone even als hotspot laten functioneren. Dan is 1 probleem uit de wereld.

Reageer