Ziggo upgrade - al mijn opgenomen programma's kwijt

• 10 May 2021
  • 8 reacties
  • 263 Bekeken

Al een brief gehad (2x) dat er een ziggo upgrade aan zit te komen. Als je die installeert ben je al je opgenomen programma’s kwijt. Dus steeds de upgrade geannuleerd. Ik heb gewoon teveel wat ik nog heel graag wil zien.

Zaterdagavond(nacht) 8 mei heeft de upgrade ‘zichzelf’ geïnstalleerd. Dus ben ik al mijn programma’s die ik had opgenomen kwijt. Gewoon weg. En ik heb daar toch voor betaald. Ben op z’n zachtst gezegd bijzonder ontevreden. 

Hebben nog meer mensen dit meegemaakt?

8 reacties

Ik heb zo'n box niet maar ik wist dat ik ergens iets gelezen had over de juridische kant: https://blog.iusmentis.com/2020/11/09/mag-ziggo-mijn-mediabox-opnames-verplaatsen-naar-de-cloud/

Dat was bij KPN/XS4ALL jaren geleden al een keer gebeurt.

Nu staat het in de cloud, met beperkte opslag.
Na een jaar is het weg.
En als een zender verdwijnt of je zegt een extra pakket op, is het ook weg.
Bovendien mag je niet alles opnemen. b.v. een detective serie die ook op bbc first komt.
Bij Canal Digitaal, idem.
Er komen ook steeds meer dingen bij, dat verschilt een beetje per aanbieder.
Reclame die aangepast is. Kijk je nog eens, andere reclame.
Reclame mag je niet doorspoelen in de opname.
Uitzending gemist werkt alleen als je nog binnen de live uitzending tjid bent bent.

Zelfde hier. Was voor gewaarschuwd dus vind dat niet zo erg.

Wat vlgs mij niet van tevoren was verteld door Ziggo is dat opnamen nu nog maar een jaar bewaard worden en dan automatisch worden verwijderd.

Daarvoor mocht ik altijd zelf bepalen hoe lang een opname werd bewaard en kon ‘m zelf weggooien.

M.i. is die functionaliteit nu ongevraagd verwijderd en dient Ziggo dit a) ofwel weer als dienst te leveren voor hen die daarom vragen of b) zij die dat willen een los apparaat te leveren waarop ik zelf m’n opnamen blijvend kan opslaan.

Hoe zit dit juridisch? Welke stappen te nemen om dat van Ziggo te krijgen?

Reputatie 7
Badge +4

ik zou vooral even de algemene voorwaarden van Ziggo erbij halen, dit hebben ze vast geborgd.

Badge +5

Hi @gdjong Als je lid bent, kan je deze vraag ook voorleggen aan het juridisch team van de Consumentenbond. Zij denken graag met je mee :blush:

Reputatie 4
Badge +3

Zelfde hier. Was voor gewaarschuwd dus vind dat niet zo erg.

Wat vlgs mij niet van tevoren was verteld door Ziggo is dat opnamen nu nog maar een jaar bewaard worden en dan automatisch worden verwijderd.

Daarvoor mocht ik altijd zelf bepalen hoe lang een opname werd bewaard en kon ‘m zelf weggooien.

M.i. is die functionaliteit nu ongevraagd verwijderd en dient Ziggo dit a) ofwel weer als dienst te leveren voor hen die daarom vragen of b) zij die dat willen een los apparaat te leveren waarop ik zelf m’n opnamen blijvend kan opslaan.

Hoe zit dit juridisch? Welke stappen te nemen om dat van Ziggo te krijgen?

Als ik bij een opgenomen programma kijk staat er duidelijk bij te bekijken tot 7 juli 2022 of tot 23 mei 2022. De melding is er dus wel.

Als ik bij een opgenomen programma kijk staat er duidelijk bij te bekijken tot 7 juli 2022 of tot 23 mei 2022. De melding is er dus wel.

Inderdaad, die melding wel. Daarom kwam ik er ook achter dat opnamen maar 1 jaar bewaard worden.

Ik zou echter verwachten dat Ziggo deze achteruitgang bekend zou maken in alle communicatie vooraf over de verplichte update die eraan ging komen.

Die einddatum is gebaseerd op afspraken met de eigenaar van de zenders.
Je moet het ook lezen als maximaal een jaar.
Die spelregels veranderen continu.
Eind van het jaar moeten er weer contacten verlengt worden.
Lukt dat niet zijn ook alle opnames, direct floep weg uit de cloud.

@gdjong 
Weet u zeker dat u alle berichten hierover gelezen hebt?
Op de site van Ziggo staat:
We kondigen overigens ruim van tevoren in een e-mail of brief aan dat we de upgrade op je Mediabox XL gaan aanbieden. Dat geeft je tijd om je eventuele eerder opgenomen programma’s, films of series nog een keer te kijken, want die komen bij de upgrade te vervallen.

Reageer