Zonnescherm niet geleverd

• 6 September 2021
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Badge

Ik heb een zonnescherm besteld bij Kompas Kozijn en zonwering. De levertijd was ca 10 weken, maar is nu al ruim 5 weken overschreden. Ik heb in de afgelopen 15 weken vele mails gestuurd en telefonisch contact geprobeerd te krijgen, ook omdat ik nog wat vragen had. Het bedrijf is echter onbereikbaar. Ik wil van mijn aankoop/opdracht af (heb gelukkig nog niks betaald) maar bij de kleine lettertjes staat dat ik 250 euro verschuldigd ben als ik de opdracht annuleer. Ik heb inmiddels ook reviews gelezen van mensen die dezelfde slechte ervaring met dit bedrijf hadden. Ik wil nu maar bij een ander bedrijf een zonnescherm gaan bestellen, want ook als ze ooit alsnog zouden leveren, heb ik geen enkel vertrouwen meer in dit bedrijf.  Maar ik heb geen zin om alsnog 250 euro te moeten betalen voor een niet geleverd artikel. Weet iemand wat mijn rechten hierin zijn? 

6 reacties

Het komt neer op ze schriftelijk een redelijke termijn stellen waarop u uiterlijk geleverd wil krijgen en als ze die termijn niet halen de koop ontbinden, de details kunt u op de site van de bond terugvinden onder juridisch advies. Als u de koop zo afzegt bent u in principe gehouden die €250 te betalen

Badge +5

Hi @Lowies18 en welkom op onze Community! Misschien heb je nog iets aan deze informatie :relaxed:

Ik denk dat Lowies18 een expliciete bevestiging wil van zijn (en ook mijn) vermoeden dat een ongedaan maken cq. ontbinding van de koop niet geldt als annulering in de zin van de genoemde kleine lettertjes.

Dat zou ook wel heel absurd zijn want dan zou een malafide ondernemer een webshop kunnen openen en zaken door klanten laten bestellen zonder ooit iets te hoeven leveren, maar vervolgens wel via de voorwaarden betaling afdwingen.

Soms zijn de meest voor de hand liggende rechten niet expliciet beschreven.

Badge

@Isolda Isolda, bedankt voor de tip! Deze info had ik idd ook al elders gelezen. 

@Harrie LPP , dat is precies waar het me om gaat. Zodra ik een brief of mail stuur dat ik van de opdracht afzie (het is nog geen koop, want ik heb nog niks betaald gelukkig!) zal je zien, dat er opeens wél een reactie komt, en dat ik dan 250 euro moet dokken. Dat zou wel een absurde situatie zijn. Ik zou inderdaad graag willen horen dat ik niet verplicht ben die 250 euro te betalen als ik nu afzeg.

Ik heb dit zonnescherm niet via internet besteld, wel het bedrijf gevonden via internet. Dit bedrijf stuurde iemand bij me thuis langs  om de maten op te meten en ik moest daarna een opdrachtformulier/factuur ondertekenen. Diegene had zijn 06 nummer achter gelaten, maar dat nummer is al 2 maanden niet meer bereikbaar. Het vaste nummer wat op het formulier staat wordt ook niet opgenomen. Je kunt een bericht achterlaten, maar je wordt gewoon niet teruggebeld.

Ik kan een mail sturen waarin ik mijn koop afzeg, maar zelfs mails komen onbestelbaar terug of worden niet beantwoord. Dus de enige optie is, een papieren brief sturen naar het adres in Wijchen, waar dit bedrijf zou moeten zitten. 

Eigenlijk wil ik dat niet eens. Als ze ooit nog gaan leveren, wil ik gewoon melden dat ik inmiddels voorzien ben door een ander bedrijf, omdat ze me niet geleverd hebben en niet bereikbaar waren. Zonder dat ik dan nog 250 euro moet gaan betalen “wegens annulering". 

Als toevoeging op bovenstaande.

Het is een website zonder adres gegevens. 🔔
De KvK zegt dat het een “ Kompas Handelsonderneming Groothandel in overige consumentenartikelen (non-food) (rest) Detailhandel via internet”
Daar vind je ook het adres, wat niet op de website staat.
Na verder zoeken, zie ik eenmanszaak staan.
De website heeft het over “monteurs uit uw eigen regio”
Het is dus iemand die bemiddeld en het werk uitbesteed.

Het is overal knetterdruk door corona.
Ik heb zo het vermoeden, dat er geen klusser beschikbaar is.

Zodra ik een brief of mail stuur dat ik van de opdracht afzie (het is nog geen koop, want ik heb nog niks betaald gelukkig!) zal je zien, dat er opeens wél een reactie komt, en dat ik dan 250 euro moet dokken. Dat zou wel een absurde situatie zijn. Ik zou inderdaad graag willen horen dat ik niet verplicht ben die 250 euro te betalen als ik nu afzeg.

Ja, u moet ook niet afzeggen, u moet ze een redelijke termijn stellen en als ze daar niet aan kunnen voldoen kunt u gaan ontbinden.

Reageer