Consument betaalt straks dubbel het coronagelag

• 26 May 2020
  • 9 reacties
  • 306 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Het coronavirus heeft toch hard toegeslagen. Het ergst is dat natuurlijk voor de mensen die eraan bezweken zijn.  Maar er zijn ook vele regels van kracht geworden, o.a het thuisblijven waardoor ook inkomen vervalt en ook al ontslagen zijn gevallen. En dat kost uiteraard geld. Over het algemeen zal de overheid daarbij moeten ingrijpen, er zullen noodfondsen moeten komen hetgeen door de belastingbetaler, de consument, opgebracht moet worden. Waarschijnlijk ook het meest rechtvaardig en eerlijk. Maar van lieverlee zijn ook allerhande ‘particuliere’ toeslagjes ontstaan. De MKB noemt het al coronatoeslag.. Bij de kapper is het al volledig in en straks verwacht men dat het ook bij de horeca gaat plaatsvinden, en bij andere MKB bedrijven, bij entertainment organisaties, bioscopen, theaters, , dierentuinen, pretparken enz. enz. Op zich is het  nog verklaarbaar, maar er gaan ook bij regering en overheid miljarden over tafel voor noodfondsen voor al dat soort bedrijven. Ik vind het allemaal ondoorzichtig en onduidelijk. Wat doet de overheid nu precies, in elk geval wordt ons een economische crisis voorspelt.  Moet de consument dan ook nog allerlei toeslagjes gaan betalen, en prijsverhogingen. De consument wordt de melkkoe en betaalt tig dubbel het gelag. Wat vindt u, hoe zou het moeten.

9 reacties

@Sleepvoet 
Bereid je maar voor.
Er komen nog wel hogere rekeningen door corona.
Veel bedrijven staan op het randje van de afgrond.

Badge

Kappers vragen corona toeslag

ik ben al langer bij mijn thuiskapper en maak altijd direct een volgende afspraak. 3 februari wordt ik benaderd om naar haar zaak te komen, in plaats dat zij bij ons thuiskomt, omdat ze dan meer omzet kan maken. Natuurlijk willen wij helpen en gaan akkoord. 15 februari werd ik benaderd via messenger om deel te nemen aan de actie “het licht aan, voordat het uit gaat.” Daarbij was er een stempelkaart actie bedacht om per klant 25 euro over te maken om de kapper te steunen, waarvan bij elke knipbeurt 5 euro korting terug gegeven werd. Aangezien wij met 4 personen een afspraak maken, namen we 4 kaarten. 3 maart gaan wij naar de kapperszaak toe om geknipt te worden. Bij binnen komst mogen we onze handen wassen of desinfecteren. De kapper bedankt ons voor de steun en knipt ons aansluitend achter elkaar. Bij wisseling worden de stoel even afgenomen met een doekje en wordt de volgende geknipt. Bij het afrekenen worden de kortingskaarten afgetekend en overhandigd. Bij het aanslaan van de kassa krijgen we te horen dat de prijs tijdelijk verhoogd is in verband met een kwartier tussentijdse schoonmaak, in verband met Corona. We zijn overvallen en maken wel een opmerking, maar gunnen de kapper best enige vergoeding. Op het pinapparaat verschijnt 41 euro en mijn echtgenoot pint en krijgt een bonnetje. Verbouwereerd lopen we de zaak uit, terwijl onze zoon en schoondochter nog geknipt worden. In de auto praten we erover na en vinden de handelswijze onfatsoenlijk.
Thuisgekomen kijken we een oudere nota na, heren knippen 17,- en dames knippen 21,-, dat is samen 38,- euro! We bekijken het bonnetje:

heren knippen 21,- euro en dames knippen 25,- euro. Dat is samen 46,- euro!  Een opslag van 4 euro per persoon! En er werd maar van 1 persoon korting verrekend, maar wel 2 kortingskaarten afgetekend. Via Whatsapp maak ik bezwaar waarbij ik aangaf dat ik 4 euro per persoon onredelijk veel geld vind voor een kwartier schoonmaak werk dat niet uitgevoerd wordt en dat er vergeten is om nog een 2e korting te verrekenen. Er wordt aangegeven dat er later oo terug gekomen wordt om uitleg te geven. Ik heb nog een keer aangegeven of er nog uitleg komt? Dat moet nog gebeuren. Ik denk dat ik maar een tikkie stuur om 45 euro terug te vragen en op zoek ga naar een nieuwe kapper...

Reputatie 7
Badge +8

Ik weet uiteraard niet of veel mensen het boek van Klaus Schwab gelezen hebben, of gaan lezen.

Klaus Schwab “The great reset”: Het IMF en de World Economic Forum onder leiding van Klaus Schwab pleiten voor een wereldwijde Great Reset. De globale economische en financiële orde moet volledig veranderd worden op basis van de 2030 duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de VN. De desastreuze gevolgen van het wereldwijde lockdown-beleid voor het bestrijden van de 2020 pandemie, biedt een unieke kans voor wereld- en bedrijfsleiders om deze doelstellingen te halen.

De kritiek op het plan betreft dat de coronapandemie gebruikt wordt als argument voor het implementeren van riskante experimenten. En verder is er het verwijt dat er niet wordt gesproken over een hervorming van het financiële systeem of het bankwezen en de rol van de Federal Reserve. Er wordt niks geschreven over de financiering van deze ‘utopische’ agenda. Er wordt ook niks gezegd over de herstructurering van de schulden of een mogelijke wereldwijde schuldenjubileum. Verder wordt er geen melding gemaakt van de schuldencycli en de laatste grote schuldencyclus waarin de wereld zich nu in bevindt. Zie o.a. wikipedia, bestebank/liberbits e.d., en het boek zelf is voor een 10-11 Euro te koop.

Reputatie 2
Badge +1

Als je het boek van Klaus Schwab “The great reset” leest, weet je precies wat er met het geld gebeurt.

Kort samengevat: je bezit niets maar bent wel gelukkig.

Ik snap sowieso niet dat de consument het dubbel betaalt. Dubbel ten opzichte van wie of wat? Even aangenomen dat iedereen begrijpt dat er nu budgettair met geld gestrooid wordt en in principe iedereen daarvan mee profiteert is het lijkt mij logisch dat het tekort ook weer afgelost moet worden en dat zal uit de belasting inkomsten betaalt moeten worden. Dat is een proces van jaren en iedere vier jaar kan men linkser of rechtser stemmen om aan te geven hoe de overheid de lasten moet verdelen. Heeft het volk gesproken is het goed gebruik dat men zich schikt naar de koers die we democratisch bepaald hebben en als dat betekent dat we men z'n allen willen dat mensen meer bijdragen dan snap ik het probleem niet.

Dus wéér een verschuiving van de jongeren naar de ouderen...

Je vergeet dat de huidige ouderen behalve  voor zichzelf ook de AOW- en AWBZ-premie hebben opgebracht voor de generatie voor hun, die zelf geen AOW- en AWBZ-premie hebben betaald maar wel de wederopbouw van Nederland hebben gedaan. En de huidige ouderen hebben de pot van de pensioenfondsen rijkelijk gevuld voor de generatie voor hun waardoor die een waardevast pensioen op 80% van hun laatstverdiende loon konden krijgen. De huidige ouderen krijgen dat bij lange na niet meer. De solidariteit wordt afgebroken als je zo gaat praten. 

Dit is gewoon weer zo'n Henk Krol 50+ leugen waarom herhalen jullie toch steeds dat fake news? De cijfers zijn heel duidelijk:

De VUT ?? Is voor “betaald”(nee) maar nu niet meer mogelijk

De Aardgasbaten? Zijn door jouw generatie verjubeld aan riante pensioenen, WAO en exit regelingen en VUT in de 70iger, 80iger en 90iger jaren : letterlijk al die regelingen bestaan gewoon niet meer omdat ze onbetaalbaar bleken.

Pensioenen: Die hebben jullie niet betaald voor ‘de vorige generatie’ ook gelogen: die hadden ze gewoon niet, daarom was de AOW er. En raad eens wat: waarom was de AOW pas bij 65? En waarom moet deze nu noodgedwongen op een ander leeftijd?

Echt onbegrijpelijk hoe mensen als jij denken dat ”resultaten uit het verleden” een geldigheidswaarde hebben voor het nu. En volkomen niet zien dat

• Er een ander conjunctuur was
  • Het aardgas op is (en de huizen op instorten staan in Groningen)
  • Er een totaal andere bevolkingspiramide is
  • En we ook nog op een klimaatcrisis afstevenen die óók betaald moet worden nog zo’n leuke erfenis.
Reputatie 7
Badge +6

Dus wéér een verschuiving van de jongeren naar de ouderen...

Je vergeet dat de huidige ouderen behalve  voor zichzelf ook de AOW- en AWBZ-premie hebben opgebracht voor de generatie voor hun, die zelf geen AOW- en AWBZ-premie hebben betaald maar wel de wederopbouw van Nederland hebben gedaan. En de huidige ouderen hebben de pot van de pensioenfondsen rijkelijk gevuld voor de generatie voor hun waardoor die een waardevast pensioen op 80% van hun laatstverdiende loon konden krijgen. De huidige ouderen krijgen dat bij lange na niet meer. De solidariteit wordt afgebroken als je zo gaat praten. 

Het zijn de toekomstige generaties die dit gaan betalen! De overheid heeft gigantisch geleend en dat is schuld die moet worden afgelost. Dus wéér een verschuiving van de jongeren naar de ouderen...

als mensen , burgers niet het gelag willen betalen, moeten ze vooral NIET op de vvd stemmen. Die spekt het bedrijfsleven en plukt de burger.

Reageer