coronavirus

Coronavirus: je rechten, vergoedingen en meer

• 13 March 2020
  • 84 reacties
  • 9152 Bekeken
Coronavirus: je rechten, vergoedingen en meer

Toon eerste bericht

84 reacties

Badge +8

:arrow_right:  Onze woordvoerder Gerard Spierenburg is morgenavond om 19 uur te zien in het televisieprogramma Kassa. Hier praat hij onder andere over het opzeggen van abonnementen bij sportscholen of compensatie omdat je niet kunt sporten.

Reputatie 1
Badge

Ik geloof niet in toeval.
Naar mijn inziens is dit virus door de mens zelf verspreid.
Goederentreinen met wagons waar precies dezelfde naamaanduiding staat als hoe men het coronavirus bij werkelijke naam benoemd word. (Ik heb foto`s, maar gaat ook al rond op internet, en is geen Hoax)
Langzaam gaan steeds meer mensen hetzelfde denken als ik.
En wat deden die Amerikaanse soldaten vorige week in Nederland waar men verder niets over heeft vermeld??
Desalniettemin wil ik getroffenen sterkte toewensen, en dat er zo spoedig als mogelijk iets van een medicijn mag komen.
Ook in onze vriendenkring zitten mensen vast in het buitenland, en een aantal die nu in Spanje wonen hebben het ook niet fijn.
Als hier een lockdown zou komen gaat dat tegen mijn principes in van democratie.
Nooit zal ik andere in gevaar brengen, maar ik laat me niet helemaal opsluiten.
Daarbij, de hond moet ook wel eens naar buiten.

Reputatie 7
Badge +8

Met ik geloof niet …. zal u ongetwijfeld niet de religie bedoelen of die erbij betrekken. Maar daarvoor in de plaats dan geloven in een complot theorie heeft nou ook niet mijn voorkeur. Wat bereik je daarmee??? Nog meer onduidelijkheid, nog meer angst. Ik bestempel het voorlopig als Indianen verhalen. Maar weer mogelijkheden genoeg om een ieder op een ander (dwaal)spoor te zetten.

Reputatie 7
Badge +6

Als je met  ‘ de mens ‘  een of andere gestoorde professor bedoelt die een hekel heeft aan alle mensen op deze wereld of wat wou doen aan de overbevolking ? Zeer onwaarschijnlijk , maar niet onmogelijk denk ik. 

Reputatie 1
Badge +1

een lockdown is nodig omdat we met zn allen teveel uitgeven aan de verkeerde zorg kostenposten en er een paar kabinetten hebben zitten snoeien in ziekenhuizen en we nu in dit raar DBC systeem zijn verzeild geraakt waar in 1 IC plek nu 900 duizend euro per jaar kost.  geen wonder dat er maar 1200 plekken van zijn in nederland dus. hopelijk duiken nu nieuwere betere methoden op die goedkoper zijn.

die USmilitairen zijn op uitnodiging van de EU na jarenlang onderhandeling en zijn inmiddels gestopt met hun oefening.

Reputatie 1
Badge +1

voor wie het nog niet weet, er is sinds 5 maart de officiele digitale corona zelf test , initiatief van aantal grote zorgverzekeraars.

https://www.moetiknaardedokter.nl/corona-test

Reputatie 7
Badge +8

Beste Monique en mieppieWie.. Even een vraag een digitale corona test, ook al is ie officieel, komt mij vreemd over. Is het echt officieel of zit je bij aanklikken aan een stoot virus en malware vast. Ik zou dit nou niet zomaar aanklikken. Groet Leo.

Badge +8

:arrow_right:  De coronacrisis zorgt helaas ook voor financiële problemen. Bij steeds meer banken is het mogelijk je maandelijkse hypotheeklasten tijdelijk stop te zetten. Of dit verstandig is om te doen, hangt af van je persoonlijke situatie. Lees er meer over op onze website.

Badge +8

:arrow_right: Om de verspreiding van het coronavirus in te dammen hebben banken de limiet voor contactloos betalen tijdelijk verhoogd. Hierdoor hoeven mensen veel minder vaak hun pincode in te toetsen. Lees er meer over in dit nieuwsbericht.

Reputatie 3
Badge +3

Ik geloof niet in toeval.
Naar mijn inziens is dit virus door de mens zelf verspreid.
Goederentreinen met wagons waar precies dezelfde naamaanduiding staat als hoe men het coronavirus bij werkelijke naam benoemd word. (Ik heb foto`s, maar gaat ook al rond op internet, en is geen Hoax)
Langzaam gaan steeds meer mensen hetzelfde denken als ik.
En wat deden die Amerikaanse soldaten vorige week in Nederland waar men verder niets over heeft vermeld??
Desalniettemin wil ik getroffenen sterkte toewensen, en dat er zo spoedig als mogelijk iets van een medicijn mag komen.
Ook in onze vriendenkring zitten mensen vast in het buitenland, en een aantal die nu in Spanje wonen hebben het ook niet fijn.
Als hier een lockdown zou komen gaat dat tegen mijn principes in van democratie.
Nooit zal ik andere in gevaar brengen, maar ik laat me niet helemaal opsluiten.
Daarbij, de hond moet ook wel eens naar buiten.

Tja. Er bestaat ook bier met de naam Corona, dat is net zo goed toeval (en je wordt niet ziek als je het drinkt, er zijn ook nog mensen die dát denken helaas). Aan het verspreiden van complottheorieën en hoaxes heeft niemand iets, het zorgt alleen voor meer angst en onzekerheid dus hou daar aub mee op…

En ook met uitspraken als: ik laat me niet helemaal opsluiten. Stel dat er een complete lockdown komt, dan is dat te danken aan juist die mensen die zich nu niet aan de regels wensen te houden. Natuurlijk is het niet leuk, ik wil dit ook helemaal niet, maar we moeten wel. En we moeten met z’n allen anders komt het niet goed.

Badge +8

:arrow_right: Er worden op dit moment nogal wat onberichten verspreid over vitamines, mineralen en andere supplementen die zouden helpen tegen corona. Er zijn geen voedingssupplementen die helpen tegen het coronavirus. Dit soort claims van verkopers zijn ernstig misleidend en wettelijk verboden. Lees hier meer over in ons nieuwsbericht.

Reputatie 7
Badge +8

Het is inderdaad weer schandalig wat de “handel” doet als er, geheel misleidend, weer wat te verdienen is, let wel oneerlijk verdienen. Maar de dollartekens staan bij dat soort mensen constant in de ogen.:money_mouth: .

Het is volledig waar dat wat die bedrijven aanbieden totaal niet helpt tegen de kwalen  die zij noemen en uiteraard is het coronavirus momenteel in. Maar ze gaan nog verder en noemen hun producten medicijnen. Het zijn voedingssupplementen, vitaminen of mineralen, het zijn absoluut geen geneesmiddelen. Ze gebruiken die termen onterecht….. maar ja de controle is nihil en sancties zullen er ook wel niet zijn. Kijk er goed vooruit en geloof beslist niet alles wat ze beweren. Het kan zelfs uw  gezondheid schaden.  Groet Leo.

:arrow_right: Er worden op dit moment nogal wat onberichten verspreid over vitamines, mineralen en andere supplementen

Ook valt me op, dat een bekent merk maar door blijft hameren over hun product in de ster reclame.
Pillen die je bij een normaal eetpatroon helemaal niet nodig hebt.
Ook nu niet.

Badge

Sinds gisteren gelden er in Nederland nieuwe maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus.

Zorgverzekering
Het voorkomen, indammen en behandelen van dit coronavirus kan verschillende kosten met zich meebrengen. Welke kosten krijg je vergoed vanuit je zorgverzekering? Bekijk het handige overzicht op onze website.

Reis annuleren of omboeken
Heb je reisplannen of ben je al op reis? Op deze pagina lees je meer over reisadviezen, omboekingen en annuleringsdekkingen.

Hoe zit dit met jou? Heb jij al veel kosten gemaakt om voorzorgsmaatregelen te treffen? Of lijken je reisplannen in het water te vallen? Praat mee!

Tja…lekker belangrijk welke kosten we wel/niet vergoed krijgen vanuit de zorgverzekering of waar dan ook vandaan. Wat mij betreft allemaal terugkerend “klein bier” in vergelijking met de werkelijke vragen waarvoor we met zijn allen staan.
We zijn door de globalisering, onze levenswijze en gedrag allemaal geconfronteerd met het Covid-19 virus en als dit grotendeels achter de rug is, is het de vraag of we dit zo snel mogelijk willen vergeten, ons oude gedrag weer willen oppakken, hopen dat er in de tussentijd wel een paar vaccins beschikbaar zijn en wel zien wanneer Covid-20 op ons afkomt.
Of dat we nu eens echt wakker worden en essentiële vragen stellen wanneer en wat er op persoonlijk, maatschappelijk én economisch niveau moet gebeuren om niet meer deze ellende over ons heen te krijgen dan wel er veel beter op voorbereidt te zijn.  

@H.F. van Ommen ik zie maar één fundamenteel probleem en dat is dat er ongeveer drie miljard nensen teveel op deze wereld rondlopen. Als u een uitvoerbare oplossing heeft hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +6

De gigantische overbevolking en daarmee gepaard gaande bijverschijnselen heeft het evenwicht op deze aardkloot verkloot. Misschien is de natuur veel sterker dan we denken en worden enge ziekten over ons uitgestort om te pogen de boel weer in evenwicht te krijgen…...

Thanks for the information, i am collecting more information on covid19  to make a perfecct guidelines for everyone.

Reputatie 4
Badge +7

Onlangs namen wij ook een speciale podcast op over je rechten tijdens corona. Misschien ook wel interessant voor jou om te luisteren.

Badge +8

:arrow_right: Vanwege de coronacrisis zijn we veel thuis en hebben we meer tijd om te lezen én schoon te maken... Deze week daarom een gratis e-book over schoonmaken: Lekker Schoon. Download de PDF hier.

Badge +8

:arrow_right: Een reis annuleren vanwege het coronavirus is vaak geen geldige annuleringsreden voor de annuleringsverzekering. Maar de (indirecte) gevolgen van het virus soms wel, zoals ontslag of ziekte. Lees hier meer over op onze website.

Badge +8

:arrow_right: De houding van de Nederlandse overheid ten opzichte van luchtvaartvouchers is kortzichtig en riskant. Dat stelt de Consumentenbond in een reactie op de antwoorden die minister Van Nieuwenhuizen gaf op Kamervragen hierover. Lees hier meer over in dit nieuwsbericht.

De houding van de Nederlandse overheid ten opzichte van luchtvaartvouchers is kortzichtig en riskant.

Dan zal het wel wachten op een kort geding worden, niets leuker dan de rechter die overal dwars doorheen gaat waarna het hele kaartenhuis van ongedekte luchtvaart vouchers in elkaar stort. Kijken of de Nederlandse overheid dan nog steeds garant staat.

Badge +8

:arrow_right: Het kabinet moet stoppen om te proberen consumenten via Europese wetgeving te dwingen vouchers te accepteren voor hun geannuleerde vluchten. Dat schrijft de Consumentenbond in een brief aan de Tweede Kamer. Volgens de Consumentenbond ondermijnt de Nederlandse overheid de consumentenrechten. Lees hier meer over in ons nieuwsbericht.

Badge +8

:arrow_right: Vanwege de coronacrisis gaan veel zaken niet door, zoals reizen, evenementen en geplande klussen. Bij conflicten hierover kan juridische hulp welkom zijn. Hiervoor nu nog een rechtsbijstandverzekering afsluiten is niet altijd een optie. Lees hier meer over in ons nieuwsbericht.

Reputatie 7
Badge +8

Testen en vergelijkingen, mits aan goede officiële regels voldoend, zijn altijd nuttig.

Wat rechtsbijstandverzekeringen betreffen zijn er slechts een aantal, en de ‘grootste’  DAS en ARAG. Ook zie ik nog SAR, SRK, Univé, KRS en Anker (meest maatschappij  verbonden).

De DAS en ARAG zijn specifieke rechtsbijstand verzekeringsmaatschappijen. Vreemd dat  als je direct bij DAS en ARAG verzekert, je het duurste uit bent. Het goedkoopste bij  de ARAG bij ABN-AMRO. Ik zal het allemaal moeten gaan bekijken, maar vind het toch vreemd die ‘verschillen’. Is er geen objectief advies te geven uit die hele wir-war.

Reageer