tips

Papieren coronapas: zo regel je dat

• 22 September 2021
  • 13 reacties
  • 786 Bekeken
Papieren coronapas: zo regel je dat
Badge +8
  • Community Manager
  • 2108 reacties

Vanaf zaterdag 25 september 2021 heb je een coronabewijs nodig als je naar een restaurant, bioscoop of evenement wilt. Met de CoronaCheck-app kom je snel binnen.

Maar heb je geen smartphone of vind je de app te ingewikkeld? Vraag dan een papieren pas aan of print hem zelf uit. Wij leggen je uit hoe je dat doet. Je leest het hier.

Gebruik jij na 25 september de CoronaCheck-app of print je een papieren pas uit? Praat mee!

13 reacties

@Jan 

Je hebt inderdaad geen internetverbinding nodig om met de reeds opgehaalde gegevens een QR-code te produceren, houdt wel rekening met het feit dat de opgehaalde gegevens na een periode vernieuwd moeten worden. Dus even thuis van tevoren de QR-code produceren en het moet altijd goed gaan.

Reputatie 6
Badge +4

Wat heeft een belbundel met internet te maken? Je zal databundel bedoelen.

95% van de smartphone gebruikers heeft niets aan alleen wifi.

Reputatie 7
Badge +6

Ik ging naar de bioscoop, je weet wel, die film waar je niet over mag verklappen. Ik moet dan mijn QR-code laten zien. Ik heb alleen wifi, geen belbundel. Dus de bioscoop moet aan de ingang wifi hebben (dacht ik). Ik probeerde nog een printscreen maar die doet niet. (*)

Maar de bioscoop had aan de ingang geen wifi. Toch maar de Corona Check app gestart, draaiend wieltje, en jeuj de QR-code. Dus zonder wifi en zonder belbundel kun je toch de QR-code op je scherm krijgen. Zo zie je maar, zonder belbundel kun je ook prima door het leven. En die film was spáánennnd!

(*) Ja ik weet dat je de QR-code kan printen en heb dat ook gedaan en mijn vrouw had die bij zich in haar tas maar zoals je ziet is dat helemaal niet nodig.

Je kunt een gratis 0800- nummer bellen. Dan komt er een robot en je toetst je Burger Service Nummer in en de cijfers van je postcode.

Dan wordt de pas thuisgestuurd.

0800-1421.

Nog niets ontvangen, maar zal nog wel komen.

Reputatie 7
Badge +6

Pfffff ! Zat gisteren en een restaurant en de coronapas vergeten mee te nemen . Had wel het inentingsbewijs van de GGD in de portemonnee gestopt . De ober accepteerde dat . Wie lid is van de ANBO , zal gezien hebben dat zij desgewenst ook hulp bieden bij het aanvragen van de pas . 

Reputatie 2
Badge +2

overheid belast veel te veel de horeca en uitgangssector, ze moeten dit vangfuik (want dat is het in feite) toepassen bij de scholen en op de werkvloer, dan is corona binnen notime de wereld uit.

Waarom niet simpeler en wie wil dat dan niet?

Omdat je dan juist veel gegevens centraal berijkbaar maakt want dat maakt allerlei processen lekker soepel met ook de kans dat onbevoegden er eventueel ook toegang krijgen.

We willen dat met z'n allen niet.

Reputatie 7
Badge +8

De regels en apps vliegen je om de oren. Naast de privacyregels zijn er natuurlijk ook de veiligheidsregels en voor vele andere zaken zijn er weer andere regels, milieuregels, klimaatregels, duurzaamheidregels enz. We worden er knettergek van, het is ook allemaal te veel en gaat allemaal veel te snel. Met name de ouderen, helaas weer, kunnen het niet meer bijhouden. Waarom niet simpeler en wie wil dat dan niet?

Ze zijn allemaal knettergek geworden met al die systemen.

Het is vreemd ingewikkeld omdat ze door allerlei hoepels moeten springen vanwege privacyregels. Het had allemaal veel simpeler gekund maar dat willen we niet. 

Na zoeken kwam ik ook op pagina's die vertellen dat je de Duitse en Belgische app er op moet zetten.
Daar moet je dan weer de Nederlandse testuitslag importeren.
Dan zal daar dan wel weer een nationale code uit komen.

Ze zijn allemaal knettergek geworden met al die systemen.

Reputatie 6
Badge +4

Ik heb een bankpasje gemaakt met de beide codes er op.
Ik heb geen vertrouwen in de app.

En hoe gaat het voor grens bewoners?
Kan ik over de grens naar een evenement?
Kunnen mensen uit buitenland hier naar een evenement?
Moet ik dat hele A4tjemee slepen over de grens of voldoet de QR code?
De QR code helpdesk gebeld, die weten helemaal niets hierover.

Ik denk dat je aan deze info wel wat hebt https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/coronabewijs/coronacheck-binnen-europa 

Fragment uit de link

Wilt u reizen binnen de Europese Unie? Meestal heeft u dan een vaccinatiebewijs of een negatieve testuitslag nodig. Of een bewijs dat u bent hersteld van corona. Met CoronaCheck kunt u deze coronabewijzen laten zien. Controleer altijd eerst het reisadvies van het land waar u naartoe reist. Dan gaat u goed voorbereid op reis.

Reputatie 7
Badge +8

Wat een gedoe weer. Voor Corona moet je bij de regering zijn die hebben dat al die tijd perfect afgehandeld. Nu is kennelijk het advies alles zelf maar te doen.

Ik heb een bankpasje gemaakt met de beide codes er op.
Ik heb geen vertrouwen in de app.

En hoe gaat het voor grens bewoners?
Kan ik over de grens naar een evenement?
Kunnen mensen uit buitenland hier naar een evenement?
Moet ik dat hele A4tjemee slepen over de grens of voldoet de QR code?
De QR code helpdesk gebeld, die weten helemaal niets hierover.

Reageer